Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76411
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Радченко, Наталія Миколаївна, Ірина Миколаївна Крохмаль | - |
dc.date.accessioned | 2025-08-17T13:36:07Z | - |
dc.date.available | 2025-08-17T13:36:07Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Радченко Н., Крохмаль І. Еволюція репрезентації кримськотатарського народу в українських шкільних підручниках. Сумський історико-архівний журнал. № XLIV. 2025. С. 44-54. URL: https://shaj.sumdu.edu.ua/index.php/journal/article/view/113/94 | uk |
dc.identifier.issn | 2227-183X | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76411 | - |
dc.description.abstract | Дослідження спрямоване на аналіз змін у репрезентації історії кримськотатарського народу в українських шкільних підручниках з історії після 2014 2016 років, а також виявлення тенденцій до подолання негативних стереотипів та інтеграції кримськотатарської тематики в загальноукраїнський історичний наратив. Вивчено підручники для учнів 5–11 класів, проаналізовано роботи відомих авторів та проведено дискурсивний аналіз. Дослідження виявило позитивну динаміку у висвітленні історії кримськотатарського народу, зокрема в контексті трагічних подій, таких як депортація 1944 року, а також в аспектах, пов’язаних із державотворчими прагненнями, внеском у дисидентський рух та сучасними викликами. Сучасні підручники поступово переходять до більш об’єктивного висвітлення історичних фактів, інтегруючи тематику кримських татар у спільний національний наратив. Це дозволяє не лише подолати попередні стереотипи, а й забезпечити глибше розуміння взаємодії між українцями та кримськими татарами в різні історичні періоди. Основні тенденції включають перегляд наративів, визнання внеску кримськотатарського народу в українське суспільство, а також боротьбу з імперськими стереотипами, що актуалізувалося після анексії Криму у 2014 році. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Сумський історико-архівний журнал | uk |
dc.relation.ispartofseries | № XLIV; | - |
dc.subject | історія | uk |
dc.subject | кримськотатарський народ, шкільні підручники історії, депортація 1944 р., репрезентація етнічних меншин, державотворчі прагнення, російсько-українська війна | uk |
dc.title | Еволюція репрезентації кримськотатарського народу в українських шкільних підручниках | uk |
dc.title.alternative | THE EVOLUTION OF THE REPRESENTATION OF THE CRIMEAN TATAR PEOPLE IN UKRAINIAN SCHOOL TEXTBOOKS | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри модерної історії України та зарубіжних країн |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Radchenko_shaj_44_2025.pdf | 580.29 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.