Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76411
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРадченко, Наталія Миколаївна, Ірина Миколаївна Крохмаль-
dc.date.accessioned2025-08-17T13:36:07Z-
dc.date.available2025-08-17T13:36:07Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationРадченко Н., Крохмаль І. Еволюція репрезентації кримськотатарського народу в українських шкільних підручниках. Сумський історико-архівний журнал. № XLIV. 2025. С. 44-54. URL: https://shaj.sumdu.edu.ua/index.php/journal/article/view/113/94uk
dc.identifier.issn2227-183X-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76411-
dc.description.abstractДослідження спрямоване на аналіз змін у репрезентації історії кримськотатарського народу в українських шкільних підручниках з історії після 2014 2016 років, а також виявлення тенденцій до подолання негативних стереотипів та інтеграції кримськотатарської тематики в загальноукраїнський історичний наратив. Вивчено підручники для учнів 5–11 класів, проаналізовано роботи відомих авторів та проведено дискурсивний аналіз. Дослідження виявило позитивну динаміку у висвітленні історії кримськотатарського народу, зокрема в контексті трагічних подій, таких як депортація 1944 року, а також в аспектах, пов’язаних із державотворчими прагненнями, внеском у дисидентський рух та сучасними викликами. Сучасні підручники поступово переходять до більш об’єктивного висвітлення історичних фактів, інтегруючи тематику кримських татар у спільний національний наратив. Це дозволяє не лише подолати попередні стереотипи, а й забезпечити глибше розуміння взаємодії між українцями та кримськими татарами в різні історичні періоди. Основні тенденції включають перегляд наративів, визнання внеску кримськотатарського народу в українське суспільство, а також боротьбу з імперськими стереотипами, що актуалізувалося після анексії Криму у 2014 році.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherСумський історико-архівний журналuk
dc.relation.ispartofseries№ XLIV;-
dc.subjectісторіяuk
dc.subjectкримськотатарський народ, шкільні підручники історії, депортація 1944 р., репрезентація етнічних меншин, державотворчі прагнення, російсько-українська війнаuk
dc.titleЕволюція репрезентації кримськотатарського народу в українських шкільних підручникахuk
dc.title.alternativeTHE EVOLUTION OF THE REPRESENTATION OF THE CRIMEAN TATAR PEOPLE IN UKRAINIAN SCHOOL TEXTBOOKSuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри модерної історії України та зарубіжних країн

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Radchenko_shaj_44_2025.pdf580.29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.