Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/8638
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Товт, Валерій Адальбертович | - |
dc.contributor.author | Сивохоп, Едуард Миколайович | - |
dc.contributor.author | Маріонда, Іван Іванович | - |
dc.date.accessioned | 2016-06-20T06:52:12Z | - |
dc.date.available | 2016-06-20T06:52:12Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Сивохоп Е.М.. Педагогічні умови формування самопізнання фахівця фізичної культури в процесі навчання у вищій школі / Е.М.Сивохоп, І.І.Маріонда, В.А.Товт // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія “Педагогіка. Соціальна робота”. – Вип. 1(38). – Ужгород: УжНУ, 2016. – С. 248-252. | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/8638 | - |
dc.description | Two groups of pedagogical conditions of formation of self-cognition of future physical culture specialists have been defined in the article: organizationally-pedagogical and personality-oriented. Also the authors have work out the structural-functional model of formation of readiness of future physical culture specialists to self-cognition, that includes: sweep self-knowledge, objects of self-cognition, methodological approaches, five interdependent components and model of criteria: motivational-valued, cognitive, active, estimatecorrecting and converting-creative. Key words: pedagogical conditions, readiness of formation, self-cognition, physical education teacher, physical training. | uk |
dc.description.abstract | У статті виявлено педагогічні умови формування самопізнання майбутніх фахівців фізичної культури. Розроблено структурно-функціональну модель формування готовності студентів до самопізнання. Запропо- нована автором модель містить структурні блоки: мету самопізнання, методологічні підходи, функції са- мопізнання, компоненти, критерії, рівні готовності, об’єкти самопізнання, способи самопізнання, фактори самопізнання, педагогічні умови забезпечення цього процесу. | uk |
dc.description.abstract | PEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMATION OF SELF-COGNITION OF A PHYSICAL CULTURE SPECIALIST IN THE PROCESS OF STUDYING AT A HIGH SCHOOL Two groups of pedagogical conditions of formation of self-cognition of future physical culture specialists have been defined in the article: organizationally-pedagogical and personality-oriented. To the organizationally-pedagogical conditions belong: • Targeting of students to the value treatment to the personality formation; • Targeting of students to the productive interaction between a teacher and a student; • Stages and sequence of formation of readiness for self-knowledge. • Regular consultations with the aim to establish informative basis for the acquiring of professionally important values of self-cognition in the process of physical training. • Targeting of students to the long-term programme of self-cognition. To the personality-oriented conditions belong: • Determination of vector of self-cognition in the process of physical training taking into account of professionally important personal values. • Providing students with necessary techniques on self-assessment of physical and mental condition. • Free choice by students of a type of physical activity, age-appropriate, level of physical fitness appropriate, health and labour performance appropriate. • Reaching by students of personal and significant results of physical self-perfection; expanding and enriching of personal experience. Also the authors have work out the structural-functional model of formation of readiness of future physical culture specialists to self-cognition, that includes: sweep self-knowledge, objects of self-cognition, methodological approaches, five interdependent components and model of criteria: motivational-valued, cognitive, active, estimatecorrecting and converting-creative. | uk |
dc.description.sponsorship | Власні кошти | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | УжНУ «Говерла» | uk |
dc.relation.ispartofseries | Вип. 1(38); | - |
dc.subject | Педагогічні умови формування самопізнання фахівця фізичної культури в процесі навчання у вищій школі. Формування готовності, самопізнання, майбутні вчителі фізичної культури, фізична підготовка. | uk |
dc.title | Педагогічні умови формування самопізнання фахівця фізичної культури в процесі навчання у вищій школі | uk |
dc.title.alternative | PEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMATION OF SELF-COGNITION OF A PHYSICAL CULTURE SPECIALIST IN THE PROCESS OF STUDYING AT A HIGH SCHOOL | uk |
dc.title.alternative | ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ФОРМИРОВАНИЯ САМОПОЗНАНИЯ СПЕЦИАЛИСТА ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ В ВЫСШЕЙ ШКОЛЕ | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри фізичного виховання Наукові публікації кафедри фізичного виховання |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Основна стаття.docx | 21.78 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.