Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/8638
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТовт, Валерій Адальбертович-
dc.contributor.authorСивохоп, Едуард Миколайович-
dc.contributor.authorМаріонда, Іван Іванович-
dc.date.accessioned2016-06-20T06:52:12Z-
dc.date.available2016-06-20T06:52:12Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationСивохоп Е.М.. Педагогічні умови формування самопізнання фахівця фізичної культури в процесі навчання у вищій школі / Е.М.Сивохоп, І.І.Маріонда, В.А.Товт // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія “Педагогіка. Соціальна робота”. – Вип. 1(38). – Ужгород: УжНУ, 2016. – С. 248-252.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/8638-
dc.descriptionTwo groups of pedagogical conditions of formation of self-cognition of future physical culture specialists have been defined in the article: organizationally-pedagogical and personality-oriented. Also the authors have work out the structural-functional model of formation of readiness of future physical culture specialists to self-cognition, that includes: sweep self-knowledge, objects of self-cognition, methodological approaches, five interdependent components and model of criteria: motivational-valued, cognitive, active, estimatecorrecting and converting-creative. Key words: pedagogical conditions, readiness of formation, self-cognition, physical education teacher, physical training.uk
dc.description.abstractУ статті виявлено педагогічні умови формування самопізнання майбутніх фахівців фізичної культури. Розроблено структурно-функціональну модель формування готовності студентів до самопізнання. Запропо- нована автором модель містить структурні блоки: мету самопізнання, методологічні підходи, функції са- мопізнання, компоненти, критерії, рівні готовності, об’єкти самопізнання, способи самопізнання, фактори самопізнання, педагогічні умови забезпечення цього процесу.uk
dc.description.abstractPEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMATION OF SELF-COGNITION OF A PHYSICAL CULTURE SPECIALIST IN THE PROCESS OF STUDYING AT A HIGH SCHOOL Two groups of pedagogical conditions of formation of self-cognition of future physical culture specialists have been defined in the article: organizationally-pedagogical and personality-oriented. To the organizationally-pedagogical conditions belong: • Targeting of students to the value treatment to the personality formation; • Targeting of students to the productive interaction between a teacher and a student; • Stages and sequence of formation of readiness for self-knowledge. • Regular consultations with the aim to establish informative basis for the acquiring of professionally important values of self-cognition in the process of physical training. • Targeting of students to the long-term programme of self-cognition. To the personality-oriented conditions belong: • Determination of vector of self-cognition in the process of physical training taking into account of professionally important personal values. • Providing students with necessary techniques on self-assessment of physical and mental condition. • Free choice by students of a type of physical activity, age-appropriate, level of physical fitness appropriate, health and labour performance appropriate. • Reaching by students of personal and significant results of physical self-perfection; expanding and enriching of personal experience. Also the authors have work out the structural-functional model of formation of readiness of future physical culture specialists to self-cognition, that includes: sweep self-knowledge, objects of self-cognition, methodological approaches, five interdependent components and model of criteria: motivational-valued, cognitive, active, estimatecorrecting and converting-creative.uk
dc.description.sponsorshipВласні коштиuk
dc.language.isoukuk
dc.publisherУжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesВип. 1(38);-
dc.subjectПедагогічні умови формування самопізнання фахівця фізичної культури в процесі навчання у вищій школі. Формування готовності, самопізнання, майбутні вчителі фізичної культури, фізична підготовка.uk
dc.titleПедагогічні умови формування самопізнання фахівця фізичної культури в процесі навчання у вищій школіuk
dc.title.alternativePEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMATION OF SELF-COGNITION OF A PHYSICAL CULTURE SPECIALIST IN THE PROCESS OF STUDYING AT A HIGH SCHOOLuk
dc.title.alternativeПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ФОРМИРОВАНИЯ САМОПОЗНАНИЯ СПЕЦИАЛИСТА ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ В ВЫСШЕЙ ШКОЛЕuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичного виховання
Наукові публікації кафедри фізичного виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Основна стаття.docx21.78 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.