Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/21519
Title: | Cluster analysis of the effectiveness of tourist companies in Ukraine |
Other Titles: | Кластерний аналіз ефективності туристичних підприємств в Україні |
Authors: | Тymchuk, S. V. Neshchadym, L. M. |
Keywords: | tourist cluster, group, association, business, tourism |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Cluster analysis of the effectiveness of tourist companies in Ukraine [Текст] / І. М. Tymchuk, L. M. Neshchadym // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М.М. Палінчак. – Ужгород : Гельветика, 2017. – Вип. 15№Ч.2. – S. 136–141. – Bibliographer: S.140–141 (10 names). – Res. ros., anhl. |
Abstract: | The article deals with cluster analysis of tourist enterprises in Ukraine. The group of regions of Ukraine according
to the number of tourist enterprises and the size of commission, agency, and other charges is investigated. Using the
Deductor program, clusters in Ukraine are formed. Clustering, or so-called segmentation, is a selected set of data for groups of
objects with similar properties, which is the basis for data analysis. For the study, the tables were saved and imported into the
business analytics platform Deductor. У статті розглянуто кластерний аналіз туристичних підприємств в Україні. Досліджено угруповання ре- гіонів України за кількістю туристичних підприємств і розміром комісійних, агентських та інших зборів. За допомогою програми Deductor були сформовані кластери в Україні. Кластеризація, або так звана сегментація є обраним набором даних груп об’єктів з аналогічними властивостями, що є основою в аналізі даних. Для дослідження, таблиці були збе- режені та імпортовані в бізнес-аналітичну платформу Deductor. Ключові слова: туристичний кластер, група, асоціація, бізнес, туризм. В статье рассмотрен кластерный анализ туристических предприятий в Украине. Исследованы группиров- ки регионов Украины по количеству туристических предприятий и размером комиссионных, агентских и иных сборов. С помощью программы Deductor были сформированы кластеры в Украине. Кластеризация, или так называемая сегмен- тация является избранным набором данных групп объектов с аналогичными свойствами, является основой в анализе данных. Для исследования, таблицы были сохранены и импортированы в бизнес-аналитическую платформу Deductor. Ключевые слова: туристический кластер, группа, ассоциация, бизнес, туризм. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/21519 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 15 Частина 2 - 2017 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CLUSTER ANALYSIS OF THE EFFECTIVENESS.pdf | 1.18 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.