Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10352
Title: Мотиваційний механізм розвитку самозайнятості населення
Authors: Варга, Наталія Іллівна
Keywords: самозайнятість, регіональний ринок праці, мотивація, безробіття
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Варга, Н. І. Мотиваційний механізм розвитку самозайнятості населення [Текст] / Н. І. Варга // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 20–22. – Бібліогр.: с. 22 (9 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Досліджено особливості самозайнятості на регіональному ринку праці та зроблено спробу проаналізувати мотиваційний механізми її розвитку. Характерною ознакою самозайнятості є самокерованість, яка поєднує в собі активність і вміння організовувати свою економічну діяльність, знаходити вихід у різних ситуаціях, використовуючи мережу соціальних зв’язків. Саме економічна активність (вияв індивідуальності , самореалізації, рівень економічної взаємодії із зовнішнім середовищем) є однією з передумов, що формує схильність до самозайнятості.
Fundamental changes in the system of employment and the transformation of population labour behaviour have been considered. Particularly, there is the implementation of focusing on self-employment of the rural population in private househo lds which is becoming an objective necessity for the majority of stratums of the workforce. The development of self-employment aims to deal exactly with social issues, not to solve the problems of economic growth. The main objective of the countries which ado pted the programs of supporting self-employment is the reduction of unemployment rather than the promotion of the development of manufacturing in the fi eld of self-employment. Signi fi cant changes in the development of self-employment can be achieved by the implementation of such effective economic and administrative ways of its promotion, as the following: the formation of the syst em of preferential taxation of business entities; the creation of updated specialized state funds as well as the developed network of fi nancial-credit institutions, insurance companies, investment and insurance funds, companies with the reciprocal loan-system; raising funds of state and local budgets, off- budgetary institutions, private, national and foreign investors.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10352
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.