Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10353
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorВійчук, Тарас Іванович-
dc.contributor.authorДільний, Володимир Миколайович-
dc.date.accessioned2016-10-20T09:19:45Z-
dc.date.available2016-10-20T09:19:45Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationВійчук, Т. І. Історико–генетичний метод у навчанні математики [Текст] / Т. І. Війчук, В. М. Дільний // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 23–25. – Бібліогр.: с. 25 (4 назви).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10353-
dc.description.abstractУ статті розкрито особливості використання історико-генетичного методу у навчанні математики в школі. Розглянуто головні етапи становлення історико-генетичного методу. Проаналізовано доцільність його використання у сучасній шкільній освіті. Виділено основні напрямки історизації навчання математики у школі. Класифіковано тексти з історії математики з урахуванням їхнього місця у навчальному процесі.uk
dc.description.abstractThe article describes the features of the use of the historical-genetic method of studying mathematics at school as one of the ways of humanizing of school mathematical education and means of activation of cognitive activity of students. The main stages of development of the historical-genetic method as a valuable method of teaching of mathematics have been considered. The expediency and actuality of its use in the modern school education not only with the aim of expansion of world view looks o f students but also for forming of mathematical competences students have been analyzed. The main directions of the historicizati on of studying mathematics at school in accordance with the basic components of mathematical education: the ideal and material facilities of studies, different information generators have been distinguished. The text on history of mathematics takes into account their place in the educational process and also didactics aim that will be attained with their help on the lesson of mathematic s have been classi fi ed. Their use will create the conditions for the conscious mastering the students of educational material, teach them to think critically and solve the mathematical problems creatively.en
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectІсторико-генетичний метод навчанняuk
dc.subjectісторизм на уроках математикиuk
dc.subjectтекст історичного змістуuk
dc.titleІсторико - генетичний метод у навчанні математикиuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:2015 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 37

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Історико-генетичний метод у навчанні математики.pdf353.44 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.