Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10353
Title: Історико - генетичний метод у навчанні математики
Authors: Війчук, Тарас Іванович
Дільний, Володимир Миколайович
Keywords: Історико-генетичний метод навчання, історизм на уроках математики, текст історичного змісту
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Війчук, Т. І. Історико–генетичний метод у навчанні математики [Текст] / Т. І. Війчук, В. М. Дільний // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 23–25. – Бібліогр.: с. 25 (4 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розкрито особливості використання історико-генетичного методу у навчанні математики в школі. Розглянуто головні етапи становлення історико-генетичного методу. Проаналізовано доцільність його використання у сучасній шкільній освіті. Виділено основні напрямки історизації навчання математики у школі. Класифіковано тексти з історії математики з урахуванням їхнього місця у навчальному процесі.
The article describes the features of the use of the historical-genetic method of studying mathematics at school as one of the ways of humanizing of school mathematical education and means of activation of cognitive activity of students. The main stages of development of the historical-genetic method as a valuable method of teaching of mathematics have been considered. The expediency and actuality of its use in the modern school education not only with the aim of expansion of world view looks o f students but also for forming of mathematical competences students have been analyzed. The main directions of the historicizati on of studying mathematics at school in accordance with the basic components of mathematical education: the ideal and material facilities of studies, different information generators have been distinguished. The text on history of mathematics takes into account their place in the educational process and also didactics aim that will be attained with their help on the lesson of mathematic s have been classi fi ed. Their use will create the conditions for the conscious mastering the students of educational material, teach them to think critically and solve the mathematical problems creatively.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10353
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Історико-генетичний метод у навчанні математики.pdf353.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.