Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10355
Title: Основні підходи до побудови інтегрованих професійно спрямованих курсів загальноосвітньої підготовки в аграрних ПТНЗ
Authors: Герлянд, Тетяна Миколаївна
Keywords: міжпредметні зв’язки, інтеграція, інтегровані курси, професійна спрямованість, практикум
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Герлянд, Т. М. Основні підходи до побудови інтегрованих професійно спрямованих курсів загальноосвітньої підготовки в аграрних ПТНЗ [Текст] / Т. М. Герлянд // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 28–31. – Бібліогр.: с. 30 (3 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті висвітлено основні підходи до побудови інтегрованих професійно спрямованих курсів загально-освітньої підготовки майбутніх кваліфікованих робітників-аграріїв. Доведено, що інтегрований курс конкретизує зміст предметів освітнього стандарту та має у своїй структурі певну послідовність вивчення темі розділів навчального предмета з урахуванням профілювання, міжпредметних зв’язків, логіки навчального процесу, вікових особливостей майбутніх кваліфікованих робітників. При вивченні курсу реалізується опора на вже наявні знання особистості.
The main approaches to the construction of integrated professionally designed courses of general education of future skilled workers-agrarian have been considered in the article. It has been proved that an integrated course speci fi es thr content of substantive educational standard and has in its structure certain sequence of speci fi c topics and sections of the subject based on pro fi ling, interdisciplinary connections, logic of the educational process, age characteristics of future skilled workers. The cour se structure is more logically complete and substantively related topics, study of which will provide systematic and action-orient ed knowledge and skills of students. Diverse didactic material makes it possible to select additional tasks for pupils of differen t degree of training. This allows for holistic synthesized perception of students studied issue, harmoniously combining in its structure , methods of various sciences, with professional orientation. The introduction of integrated courses as new stage of cooperation between academic subjects brings higher level of requirements for the effective management of the educational process in institutions of vocational education agrarian pro fi le
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10355
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.