Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЄгорова, Вероніка Вячеславівна-
dc.date.accessioned2016-10-21T09:43:10Z-
dc.date.available2016-10-21T09:43:10Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЄгорова, В. В. Застовання елементів психодрами та соціодрами як різновидів сучасних педагогічних технологій в освіті (на пркладі підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівникців) [Текст] / В. В. Єгорова // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 46–48. – Бібліогр.: с. 48 (10 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10385-
dc.description.abstractСтаттю присвячено аналізу й обґрунтуванню застосування елементів соціодрами та психодрами як різновидів сучасних педагогічних технологій з драматургійно-рольовим компонентом в освіті. Розглянуто теоретичні та практичні аспекти використання соціодрами та психодрами. Визначено поняття “психодрама” та “соціодрама”, основні принципи, ролі, базові техніки, фази проведення психодрами. Автором проаналізовано основні напрямки психодрами. Обґрунтовано переваги використання елементів психодрами та соціодрами для підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the analysis and substantiation of application of elements of sociodrama and psychodrama as forms of modern educational technologies with the dramatic role-playing component in education. The theoretical and practical aspects of sociodrama and psychodrama have been considered. The concepts of “psychodrama” and “sociodrama”, basic principles, roles, basic techniques, phases of psychodrama have been determined. The author has analyzed the main directions of psychodrama. The advantages of using elements of psychodrama and sociodrama for teachers of the institutes of higher education training have been grounded. We believe it is appropriate to use the elements of psychodrama and sociodrama to train teachers of the institutes of higher education due to a number of advantages, namely: psychodrama works with real situations of life and human activity, that is as close to reality; the process of psychodrama takes place not in re fl ection, and action, which, in turn, allows to use not only intelligence, memory, perception, but also emotional and sensual an d body-movement components of human behavior. It has been noted that any modern pedagogical technology of training is unable to form teachers of the institutes of higher education as professionals of high level if they professionally and personally are not ready for it.en
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectсучасні педагогічні технологіїuk
dc.subjectнауково-педагогічні працівникиuk
dc.subjectпідвищення кваліфікаціїuk
dc.subjectсоціодрамаuk
dc.subjectпсиходрамаuk
dc.subjectролі в психодраміuk
dc.subjectтехніки психодрамиuk
dc.subjectфази психодрамиuk
dc.subjectнапрямки психодрамиuk
dc.subjectпсиходрама в освітіuk
dc.titleЗастосування елементів психодрами та соціодрами як різновидів сучасних педагогічних технологій в освіті ( на прикладі підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників )uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.