Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10387
Title: Деякі аспекти підготовки майбутніх вихователів до навчання англійської мови дітей дошкільного віку
Authors: Жовніренко, Яна Григорівна
Висоцька, Олена Сергіївна
Keywords: майбутній вихователь дошкільної освіти, іншомовна методична компетентність, методична культура, комунікаційні технології
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Жовніренко, Я. Г. Деякі аспекти підготовки майбутніх вихователів до навчання англійської мови дітей дошкільного віку [Текст] / Я. Г. Жовніренко, О. С. Висоцька // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 55–57. – Бібліогр.: с. 56–57 (9 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглядаються деякі проблеми підготовки майбутніх вихователів до навчання англійської мови дітей дошкільного віку. Проаналізовано певні шляхи та методи оптимізації навчально-виховного процесу майбутніх вихователів дошкільної освіти. Позначена роль використання комунікаційних технологій під час підготовки фахівців комбінованої спеціальності як засіб створення віртуального мовного середовища з метою формування у студентів навичок іншомовного спілкування. Запропоновано стислий огляд понять «іншомовна компетенція», «методична компетентність» та «методична культура».
The training of future teachers of preschool children have always occupied a special place in education. The researcher stressed that there is the demandfor a "bi-professional" who has several competencies. This article discusses some problems of future educators` training for the English teaching at preschool educational establishment. Certain ways and methods for optimi zing the educational process of future teachers of preschool education have been analysed. IT is widely used while preparation of specialists of combined speciality as a means of creating virtual language environment in order to develop students' skills in foreign language communication. Participation in telecommunication projects allows a foreign language for real communication with its carriers and other participants in the learning process. These activities enhance students` motivation level and quality affect of the fi nal outcome, i.e. the acquisition of skills of foreigns peech. A brief overview of the concepts of "foreign language competenc e", "methodological competence" and "methodical culture" is given. This is the basis for the acquisition of methodical competence, which in turn is an indicator of future teacher readiness determination to achieve the objectives of language educationin view of future professional fi eld and of subject specialization specialty.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10387
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.