Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10416
Title: Дистанційні навчальні системи в практиці підготовки іноземних студентів
Authors: Лаптєва, Марія Вікторівна
Keywords: дистанційна освіта, іноземні, студенти, інтелектуальні навчальні системи, мережеві сервіси
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво «УжНУ»
Citation: Лаптєва, М. В. Дистанційні навчальні системи в практиці підготовки іноземних студентів [Текст] / М. В. Лаптєва // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 93–96. – Бібліогр.: с. 95 (20 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Робота присвячена стану системи дистанційної підготовки іноземних студентів, виявлено проблеми такої підготовки. Розглянуто організацію системи педагогічного супроводу дистанційного навчання студентів з урахуванням особливості їхньої підготовки, використання адаптивних й інтелектуальних технологій в навчанні, впровадження масових відкритих онлайн курсів та застосування мережевих сервісів Web 2.0 в практиці навчання іноземних студентів.
The research is devoted to analyses of distance education for foreign students. Problems and features of such training revealed. The features of training of foreign students have been defi ned: the difference in basic training, different religion and way of life, national, social and cultural differences that require an individual approach to learning. The individual approach to systems of open education to prepare foreign students in educational establishments of Ukraine has been considered. The organization of pedagogical support distance learning, general principles of such a system of distance learning and the positive results of use of the system have been analyzed. Features of adaptive and intelligent technologies in teaching have been identifi ed. Among them we allocate educational system of individual abilities of the student, his prior knowledge and skills in order to identify individual learning path for each student, which is essential for quality training of foreign students. The results of the introduction of massive open online courses and the use of Web 2.0 network services in the practice of teaching foreign students have been presented. The issue of social networks using as a tool of international education has been researched.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10416
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.