Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10441
Название: Формування стратегії конкурентоспроможності виробничої інфраструктури на світовому ринку авіаційних перевезень
Другие названия: The formation of the strategy of competitiveness of productive infra-structure in the global air transportation market
Авторы: Сидоренко, К.В.
Ключевые слова: аеропорт, виробнича інфраструктура, конкурентоспроможність, світовий ринок авіаційних перевезень
Дата публикации: 2015
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Сидоренко, К. В. Формування стратегії конкурентоспроможності виробничої інфраструктури на світовому ринку авіаційних перевезень [Текст] / К. В. Сидоренко // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда (голов. ред.), В.І. Ярема , Н.Н.Пойда-Носик та інші. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип .2 (46). – С. 21–28. – Бібліогр. : с. 28 (12 назв).
Серия/номер: Економіка;
Краткий осмотр (реферат): У статті розроблено та обґрунтовано наукові засади формування і реалізації стратегії конкурентосп-роможності виробничої інфраструктури міжнародних аеропортів на світовому ринку авіаційних перевезень, яка передбачає аналіз інтересів різних груп зацікавлених сторін у стратегічному розвитку аеропортової ін-фраструктури, визначення стратегічних цілей і задач, проведення діагностики наявного стану інфраструкту-ри, пошук варіантів її розвитку, планування чітко структурованої й ефективної гнучкої системи управління та фінансування аеропортової інфраструктури. Ключові слова: аеропорт, виробнича інфраструктура, конкурентоспроможність, світовий ринок авіа-ційних перевезень.
The essential role of the productive infrastructure of international airports in shaping the global economic system and dynamic development of the global avia-tion market indicate the need to develop and implement the mechanism of management the competitiveness of productive infrastructure of international airports and its important component at the level of international business – the formation of the strategy of competi-tiveness of airport infrastructure. Strategy of competi-tiveness of productive infrastructure of international airport is a long-term plan of actions which is neces-sary for the optimal and sustainable management of airport infrastructure related activities, risks and financ-ing to achieve strategic goals and gain long-term com-petitive airports strong position in the global aviation market. The implementation of the proposed strategy requires a holistic integration of management processes competitive productive infrastructure of international airports in the global air transportation market within the processes of organization directly at the airports. The strategy is aimed at finding those niche markets where airports can offer unique or complex infrastruc-ture services that are not in full in the main competition not only between the airports, but also in other types of transport companies. In terms of global competition, international air-ports should focus on increasing passengers and cargo, which will stimulate growth of air-transportation of population, mobility of goods and factors of produc-tion, transit potential of socio-economic growth of na-tional economies. This article describes and proved the scientific basis of forming and implementing a strategy of competitiveness of productive infrastructure of in-ternational airports in the global air transportation mar-ket. The strategy involves an analysis of the interests of different stakeholder groups in the strategic develop-ment of airport infrastructure, identify goals and objec-tives, diagnosing the current state of infrastructure, search options for its development, planning clearly structured flexible and effective management and fi-nancing of airport infrastructure. Monitoring of the implementation of the strategy recommended to organ-ize on the basis of a balanced scorecard that achieves a balance between short-term and long-term objectives, between the desired results and factors to achieve them, get the synergy effect from the interaction with other participants airport aviation market. Keywords: airport, productive infrastructure, com-petitiveness, world market of air transportation.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10441
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 2 (46) - 2015

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВИРОБНИЧОЇ.pdf535.05 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.