Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10458
Title: Упровадження інноваційних технологій у процес навчання іноземної мови майбутніх педагогів
Authors: Пришляк, Оксана Юріївна
Keywords: навчання іноземної мови, технології навчання, методи навчання, мотивація навчання, інформаційне середовище
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво «УжНУ»
Citation: Пришляк, О. Ю. Упровадження інноваційних технологій у процес навчання іноземної мови майбутніх педагогів [Текст] / О. Ю. Пришляк // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 144–146. – Бібліогр.: с. 146 (4 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розкрито доцільність і необхідність упровадження інноваційних методів у процес навчання іноземної мови майбутніх педагогів у вищих закладах освіти. Розкрито вплив гуманістичної концепції навчання на вибір сучасних методів навчання іноземної мови; схарактеризовано суть методу «тихого» навчання (The Silent Way), методу «громади» (Community Language Learning), методу нейролінгвістичного програмування (Neuro-Linguistic Programming), сугестивного методу та інших.
The article deals with the feasibility and necessity of introducing the innovative methods in the process of foreign language teaching of future teachers in higher education institutions. The author has revealed the infl uence of humanistic concept of learning to preference of modern methods of learning a foreign language. The author characterized the method of "quiet" study (The Silent Way), the method of "community» (Community Language Learning), a method Neuro-Linguistic Programming and other methods. At present stage of development of the Ukrainian society of special importance is the problem of the formation of socially active, creative, competent person, which is able to generate new ideas, make innovative solutions. Recently, innovative teaching methods that improve the quality of learning a foreign language university students have become widely used in teaching practice. Improving the quality of foreign language teaching requires the continuous improvement of teaching methods, introduction of innovative teaching methods, high level of professional competence.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10458
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.