Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10509
Title: Зарубіжний досвід реабілітаційної роботи з дезадаптованими дітьми
Authors: Сойма, Наталія Дмитрівна
Keywords: адаптація, дезадаптовані діти, реабілітаційна робота
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво «УжНУ»
Citation: Сойма, Н. Д. Зарубіжний досвід реабілітаційної роботи з дезадаптованими дітьми [Текст] / Н. Д. Сойма // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 169–171. – Бібліогр.: с. 171 (6 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті розглядаються деякі аспекти зарубіжного досвіду вирішення проблеми дезадаптованих дітей. Зокрема, аналізується досвід Великої Британії і Росії забезпечення реабілітаційної роботи з дітьми, які мають труднощі адаптації. Проаналізований досвід Великої Британії й Росії свідчить, що проведення відповідної реабілітаційної роботи з дезадаптованими дітьми дає позитивні результати і сприяє нормалізації відносин неповнолітніх з соціальним оточенням.
This article deals with the problem of children which have essential diffi culties in their relations with other children, parents, teachers, people and society in general. Such children have very low level of adaptability caused by different reasons. Very often they reveal different deviations. Scientists single out many types of children which are not adaptable to the existing conditions of society. All these groups of children are different but all of them demand special kind of work – rehabilitation. In this article some aspects of foreign experience of rehabilitation are discussed. Special attention is paid to the experience of special institutions of Russia and Great Britain. Some forms and methods of rehabilitative work with children used in these countries are analyzed. The important role of useful leisure in the life of children which are not adaptable enough is underlined. The studied experience of Great Britain and Russia has shown that the rehabilitation of maladjusted children has positive results and helps to normalize relations with the social environment of minors.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10509
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.