Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10511
Title: Науково-методична підготовка майбутніх учителів хімії у вищих педагогічних навчальних закладах
Authors: Стрижак, Світлана Володимирівна
Keywords: науково-методична підготовка, науково-методичні вміння, навички, готовність до науково-ме- тодичної діяльності, особистісно орієнтоване, проблемне навчання
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво «УжНУ»
Citation: Стрижак, С. В. Науково-методична підготовка майбутніх учителів хімії у вищих педагогічних навчальних закладах [Текст] / С. В. Стрижак // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 174–175. – Бібліогр.: с. 175 (4 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті проведений аналіз проблеми науково-методичної підготовки майбутніх учителів природних дисциплін. визначені місце, роль та основні завдання науково-методичної підготовки в системі професійної підготовки вчителів природних дисциплін. Окремим елементом готовності вчителя до професійної діяльності визначена науково-методична готовність, в основу якої покладено взаємозв'язок трьох сфер (когнітивної, операційно-діяльнісної, особистісної та їх компонентів).
This article is devoted to the problem of scientifi c and methodical training of future teachers of natural science. Forms, principles, methods and ways of training of future teachers to scientifi c and methodical activity have been represented as the research results. The author researches scientifi c and methodological training of future teachers as a process of acquiring and using of objective knowledge of a particular fi eld of science profession, principles, patterns of teaching in secondary schools, as well as the formation and use of creative skills required of future teachers for effective scientifi c methodological activities. Didactic bases, which maintain the purposive forming of initial scientifi c and methodical inclination of future teachers of natural sciences throughout their study at higher pedagogical educational establishment has been selected and proved experimentally. The author has highlighted types and stages of scientifi c and methodological training of future teachers of chemistry. The experimental data on implementation model of training in the educational process of university have been analysed.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10511
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.