Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10552
Title: Роль готельного господарства у розвитку туризму в регіоні
Other Titles: Role of the hotel industry in the development of tourism in the region
Authors: Папп, В.В.
Keywords: туризм, готель, послуга, сервіс, індустрія гостинності, державне регулювання, бізнес
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Папп, В. В. Роль готельного господарства у розвитку туризму в регіоні [Текст] / В. В. Папп // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда (голов. ред.), В.І. Ярема , Н.Н. Пойда-Носик та інші. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип.2 (46). – С. 207–212. – Бібліогр. : с. 212 (7 назв).
Series/Report no.: Економіка;
Abstract: У статті розглядаються особливості та тенденції сучасного розвитку вітчизняного готельного бізне-су. Окреслено основні проблеми та перспективні напрямки розвитку готельного господарства в регіоні. Прове-дено аналіз структури сучасної індустрії туризму з визначенням місця і ролі в ній готельного бізнесу, дослі-джуються генезис та тенденції його розвитку в регіоні та за кордоном. Розглядаються питання розвитку готельного бізнесу, дається обґрунтування високого соціально-економічного значення цього виду туристської діяльності в регіонах з чітко вираженою курортно-туристською спеціалізацією. Ключові слова: туризм, готель, послуга, сервіс, індустрія гостинності, державне регулювання, бізнес.
In the article the characteristics and trends of the mod-ern development of the domestic hotel business. The devel-opment of the hotel business provided a set of effective strategic and tactical measures targeted at the prevailing situation of individual market segments. Among the main trends of contemporary hospitality industry can be divided deepening specialization and diversification of hotel ser-vices, widely used in hospitality industry management in-formation systems, technological support, marketing, net-work development small hotel companies focused on a particular market segment. The analysis of the structure of modern tourism in-dustry with the definition of the place and role in her hotel business, investigates the genesis and tendencies of its development in the region and abroad. Analysis of the general condition and leading positions showed that there are about 300 thousand. Different levels of accommodation (room fund of 11 million. Units.), Which account for the largest concentration in Europe and North America. Thus the world was formed more than 300 hotel chains that go beyond national borders. They accounted for more than 7 million. Numbers (more than 50% of hotel rooms in the world). Regard-ing the Transcarpathian region, the tourism infrastruc-ture, a central place is occupied by hotels and similar arrangement of. In the region in 2014 operated 229 such enterprises established legal persons and individ-ual businessmen, including 153 hotels, 63 tourist cen-ters, mountain shelters, student camps, 10 motels, hos-tels 21 hostel for visitors. According to the functional structure of enterprises is the most common hotel. The article deals with the development of the hotel business justification given high socio-economic im-portance of this type of tourist activity in the regions with a distinct resort and tourism specialization. The basic problems and future directions of development of the hotel industry in the region. A modern hotel busi-ness has a number of problems related to deficient ser-vice quality and service (on obsolete Soviet standards that do not meet international standards), territorial disproportionality, lack of qualified personnel, which is one of the reasons of inefficient work organization and low levels of service. The state, as the primary regulator, must form an effective structural mechanism and regulatory frame-work for the necessary system conditions to form the resource base for sustainable development of the hotel services. The focus to ensure the necessary conditions should be to determine the optimal set of core indica-tors of sustainable priorities within the hotel industry stable development of domestic tourism, to enhance the competitiveness of the national economy, and to identi-fy strategies and current actions on selected criteria. Key words: tourism, hotel, service, service, hospi-tality industry, government regulation, business.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10552
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 2 (46) - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.