Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10761
Title: Управління брендингом як фактор конкурентоспроможності виноробного підприємства
Other Titles: Branding Management as a Factor of Competitiveness of Wineries
Authors: Газуда, Михайло Васильович
Keywords: управлінські підходи, брендинг, конкурентоспроможність підприємства, виноробне підприємство, виноробна продукція, забезпечення ефективного брендингу
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Газуда, М. В. Управління брендингом як фактор конкурентоспроможності виноробного підприємства [Текст] / М. В. Газуда // Науковий вісник Ужгородського університету : Cерія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда, В.І. Ярема та ін. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2016. – Вип.1(47). Т.2 – С. 259–263. – Бібліогр. : с. 262–263 (13 назв).
Series/Report no.: Економіка;
Abstract: У статті розглянуто окремі управлінські підходи у сфері брендингу з метою підвищення конкурентоспроможності виноробного підприємства. Окреслена необхідність врахування управлінських підходів, зокрема системного, ситуаційного, функціонального, з метою швидкого реагування на вирішення проблемних питань у забезпеченні ефективного менеджменту брендингу. Обґрунтовано необхідність поєднання мотиваційних інтересів у процесі створення бренду і формування управлінських підходів до забезпечення ефективного брендингу у сфері виноробної промисловості, що зумовлює синергічний ефект для підвищення конкурентоспроможності підприємства як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Ключові слова: управлінські підходи, брендинг, конкурентоспроможність підприємства, виноробне підприємство, виноробна продукція, забезпечення ефективного брендингу.
The article discusses some management approaches in the field of branding in order to increase competitiveness of wineries. The need to consider management approaches has been outlined, mainly systemic, situational, functional, aiming to respond to the solution of problems in providing effective management branding. Thus the feasibility of using a systematic approach, which is used primarily in predictable situations is conditioned by learning features, dynamics and trends of the changes occurring in the market and situational in the process of the occurrence of unusual and unforeseen situations. In the current economic conditions topicality is acquired by the organizational culture of the enterprise as a set of values, norms, rules and traditions that define the content and behavior of employees, regardless of position in the hierarchy. It is noted that in management, while developing approaches to improve performance of branding wine production, it is important to take account of the domestic environment, where there is a combination of elements of the environment, including organizational (corporate) culture, management structure, production technology, logistics company. The necessity of combining motivational interests in brand building and shaping management approaches to ensure effective branding in the wine industry, which leads to a synergistic effect to enhance enterprise competitiveness in both domestic and foreign markets. There were overviewed the components of the gradual implementation of brand creation and management of the enterprise branding of wine industry; there was singled out the initial (starting) phase, the preparatory phase and a core that combines the management and promotion of wine products on the market. It is noted that engagement of effective management approach will enable the realization of long-term programs of conquest and consolidation in the consumer market brand, brand wine products, outlining the ways to promote further conservation, development and forecasting the prospects of viticulture-wine industry, with the obligatory consideration of demands and needs of consumers. Keywords: management approaches, branding, competitiveness, wineries, wine products, effective branding.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10761
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 1 (47) Том 2 - 2016
Наукові публікації кафедри економіки підприємства



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.