Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10762
Title: Транспарентність інноваційної діяльності як необхідна умова існування та розвитку харчової промисловості України
Other Titles: Transparency of Innovative Activity as a Condition of Existence and Development of Ukraine Food Industry
Authors: Дерій, Ж.В.
Завгородня, Н.В.
Keywords: інноваційна діяльність, харчова промисловість, транспарентність, продукція, інформаційна прозорість
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Дерій, Ж. В. Транспарентність інноваційної діяльності як необхідна умова існування та розвитку харчової промисловості України [Текст] / Ж. В. Дерій, Н. В. Завгородня // Науковий вісник Ужгородського університету : Cерія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда, В.І. Ярема та ін. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2016. – Вип.1(47). Т.2 – С. 264–267. – Бібліогр. : с. 266–267 (9 назв).
Series/Report no.: Економіка;
Abstract: У статті розглядаються питання транспарентності інноваційної діяльності харчової промисловості, пропонуються методи її підвищення за допомогою розширення переліку, періодичності та форматів інформації, що дає можливість більш відкрито та на паритетних починаннях формувати або розвивати інноваційну діяльність у харчовій промисловості. Ключові слова: інноваційна діяльність, харчова промисловість, транспарентність, продукція, інформаційна прозорість.
Generalization of modern innovation patterns in the food industry in the system of international cooperation on the basis of a transparent innovation to determine the characteristics of its use on the territory of Ukraine is the main component in the presentation of the main article material. In today's economy, transparency is the lead element of the strategy subject of food industry and its relations with stakeholders. In a broader sense the transparency means the effective communication and interaction between the management, on the one hand, and the shareholders, creditors, the media, other market agents, and even society as a whole - on the other. Openness is based on the amount of information provided by, and transparency on its qualitative characteristics such as understandability, relevance, reliability, richness of content, essence. Innovative activity is an integral part of industrial and economic activities of the food industry, focused on the renovation and improvement of its productive forces, as well as organizational and economic relations. It aims at creating and engaging with the external environment of innovation processes, which would significantly increase the level of competitiveness, strengthen market positions, would ensure the development perspective. Innovative activity in the food industry of Ukraine is affected by instability, lack of balance of financial sources, lack of clearly defined priorities, calls for significant actions at the state level and at the level of each individual in food industry. At the same time, in Ukraine there is a global trend of a balanced approach to the use of innovation to find new ideas. Too high level of transparency may adversely affect the company's long-term success in innovation, as it can lead to the loss of control and core competencies. So, the main task of each subject of the food industry is to find the right balance between the use of the concept of transparency, innovation, whereby they are able to use all available tools to create successful products and services faster than their competitors, as well as build their own core competencies and intellectual property protection. Keywords: innovation, food industry, transparency, products, information transparency.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10762
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 1 (47) Том 2 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.