Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10781
Title: Аспекти розробки економічної стратегії розвитку підприємств
Other Titles: Aspects of Economic Development Strategy of Enterprises
Authors: Талавиря, О.М.
Keywords: елементи, зростання, підприємство, розвиток, ринок, стратегія
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Талавиря, О. М. Аспекти розробки економічної стратегії розвитку підприємств [Текст] / О. М. Талавиря // Науковий вісник Ужгородського університету : Cерія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда, В.І. Ярема та ін. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2016. – Вип.1(47). Т.2 – С. 335–339. – Бібліогр. : с. 339 (9 назв).
Series/Report no.: Економіка;
Abstract: У статті проведено комплексний аналіз процесу розробки економічної стратегії розвитку підприємства та розглянуто умови, при яких відбувається економічний розвиток компанії. Запропоновано стан розвитку підприємства, який дозволяє сформулювати основну задачу розробки економічної стратегії розвитку підприємства. Це організація стабільного процесу послідовної зміни станів 1-2-3-1. Складність розвитку та управління визначається впливом зовнішнього середовища, з урахуванням якого необхідно забезпечити стабільність цього процесу. Ключові слова: елементи, зростання, підприємство, розвиток, ринок, стратегія.
This article provides a comprehensive analysis of the economic development strategy of the company and discussed the conditions under which the company is economic development. Business Strategy defined key economic objectives and, in turn, defines a niche market, to create infrastructure to adapt the company to the environment and to ensure internal coordination. A state of the company, which allows us to formulate the main task of economic development strategy of the company. This organization process stable succession of states 1-2-3-1. Difficulty development and management determined the influence of the environment on the basis of which is necessary to ensure the stability of the process. The features of the environment in the system of market economy are: the interconnectedness of the factors affecting the organization; the complexity and number of factors that the organization must respond; mobility environment, understood as the rate at which it is changing; uncertainty, which is regarded as a function of information about a particular factor, which owns the company, and the degree of confidence in it. The economic strategy of the enterprise - a set of interrelated and interdependent elements, which are connected only global goal - to create and maintain a high level of competitive advantage. Keywords: elements, growth, enterprise development, market strategy.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10781
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 1 (47) Том 2 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.