Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10806
Title: Дослідження ефективності рекламних звернень
Other Titles: Study of the efficiency of advertising appeals
Authors: Добрянська, В.В.
Дука, С.М.
Остапенко, І.Г.
Keywords: реклама, слоган, марка, бренд
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Добрянська, В. В. Дослідження ефективності рекламних звернень [Текст] / В. В. Добрянська, С. М. Дука, І. Г. Остапенко // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда (гол. ред.), В.І. Ярема , Н.Н. Пойда-Носик та інші. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1(47). Том 1. – С. 203–207. – Бібліогр.: с. 207 (7 назв).
Series/Report no.: Економіка;
Abstract: Авторами досліджено ефективність впливу складових реклами на свідомість аудиторії. В роботі виявлено основні проблеми формування рекламних текстів та використання візуальних елементів реклами. Проведено маркетингові дослідження впливу на аудиторію слоганів відомих компаній та популярності їх брендів. Проведені дослідження довели, що слоган будь-якої компанії є не тільки оригінальним фірмовим девізом, а й дозволяє підкреслити основні переваги товару, сприяє його вибору. У боротьбі за імідж перемагають не ті фірми, які використовують агресивну рекламу та багато засобів популяризації марки, а ті, які знайшли один яскравий і привабливий символ або аргумент. Ключові слова: реклама, слоган, марка, бренд.
Marketing study using the survey method with the involvement of 900 respondents was conducted to write this article. Surveys were conducted in social networks and in the form of personal interviews. The study showed that expressiveness is an important condition for creating effective advertising text. Presentation of thoughts should be clear, and each advertising text should sell ideas, services, products and prices. It should convince consumers, motivate and inspire for actions, i.e. purchase. The study of the efficiency of the impact of slogans of the most well-known companies on the audience (brand awareness by the slogan) showed that Snickers and Bounty brands are the most memorable and recognizable. Another study was conducted to identify the most popular brands among Ukrainian consumers and the basic means used to ensure such popularity (two parallel studies were conducted for further comparison of the results). After viewing advertising units during the prime time of the basic TV channels, 20 brands, which are most often advertised, were selected. Studies showed that the slogan of any company is not only an original brand motto, but it also allows emphasizing the main advantages of products, contributes to rapid memorization and acts as a suggestive factor ensuring selection of products. Category of brands that can be surely called global – Coca-Cola, Nike, Adidas, Nokia, Apple, Google and Microsoft – should be emphasized separately. The last four of them do not use TV advertising in the Ukrainian market at all, but are mainly promoted via the Internet and already existing image. As it turned out, the struggle for the image is won not by the firms using aggressive advertising and a variety of means to popularize the brand, but by the ones who have found a single striking and attractive sign or argument. Keywords: advertising, slogan, brand.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10806
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 1 (47) Том 1 - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕКЛАМНИХ ЗВЕРНЕНЬ.pdf638.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.