Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11304
Title: Застосування прямого методу навчання іноземної мови
Other Titles: The application of the direct method of teaching a foreign language
Authors: Годованець, Наталія Іванівна
Keywords: прямий метод, спілкування, іноземна мова, повторення
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Годованець, Н. І. Застосування прямого методу навчання іноземної мови [Текст] / Н. І. Годованець // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2014. – Вип. 32. – С. 57–59. – Бібліогр.: с. 59 (7 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглядається загальна характеристика прямого методу при вивченні іноземної мови. Цей метод не передбачає використання рідної мови в процесі вивчення іноземних мов, його метою є оволодіння навичками іншомовного спілкування та застосування їх в реальному житті, зокрема в професійній сфері. Засвоєння нового матеріалу базується на використанні мовних зразків і побудови речень за аналогією. Ключові слова: прямий метод, спілкування, іноземна мова, повторення.
In article the general characteristic of a direct method of learning of foreign language is considered. This method does not provide the use of the mother tongue in the study of foreign languages, its purpose is to master the skills of foreign-language communication and their application in real life, particularly in the professional sphere. Originally this method concerned training in only oral speech. Subsequently started setting and other practical purposes, in particular training in reading. Reading is made as follows, to encompass text by passages looking for some information and stop only when there is necessary information. Such approach to reading develops intuition, feeling of a foreign language. Key words: direct method, communication, foreign language, repetition.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11304
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 32 - 2014



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.