Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11362
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБлизнюк, Тетяна Олександрівна-
dc.date.accessioned2017-01-19T12:54:41Z-
dc.date.accessioned2017-01-19T12:54:43Z-
dc.date.available2017-01-19T12:54:41Z-
dc.date.available2017-01-19T12:54:43Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationБлизнюк, Т. О. Модель виховання готовності старшокласників до вибору професії вчителя [Текст] / Т. О. Близнюк // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 15–18. – Бібліогр. : с. 17 (9 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11362-
dc.description.abstractУ статті представлена модель виховання готовності старшокласників до вибору професії вчителя, що включає мотиваційний, діяльнісний і рефлексивний компоненти. Автором визначено критерії та рівні готовності учнів старших класів до професійно-педагогічного самовизначення і виокремлено зміст освіти для забезпечення ефективності цього процесу в старшій школі. На основі представленої у статті моделі автором обґрунтовано методику її впровадження у навчально-виховну практику старшої школи. Ключові слова: професійна орієнтація, професія вчителя, педагогічна модель, старшокласники, професійно- педагогічне самовизначення.uk
dc.description.abstractThe article shows the model of upbringing of senior school-children’s readiness for choosing a profession of a teacher which comprises motivational, active and refl ective components. The author defi nes the criteria and levels of young people’s readiness for professional pedagogical self-assessment and underlines the content of education for better effi ciency of this process in school. On the basis of the presented in this article model the author justifi es the ways of its implementation in educational practice of high school. In the course of study as a basis for constructing the model the researcher laid the content of training senior school pupils, implemented with such training means as Native language and Literature, Foreign languages and World literature (the fi rst stage of training - value-orientation), optional subject «Art of pedagogical communication»(second stage of training – operational and analytical), and extra curricular activities of senior pupils (the third stage of training – correction and evaluation). Presented in the paper content of education provides the effi ciency of training seniors’ readiness to choose a profession in the modern structure of education of the growing personality. Key words: professional orientation, a profession of a teacher, pedagogical model, senior school children, professional pedagogical self-assessment.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпрофесійна орієнтаціяuk
dc.subjectпрофесія вчителяuk
dc.subjectпедагогічна модельuk
dc.subjectстаршокласникиuk
dc.subjectпрофесійно- педагогічне самовизначенняuk
dc.titleМодель виховання готовності старшокласників до вибору професії вчителяuk
dc.title.alternativeModel of upbringing of senior school children’s readiness for choosing the profession of a teacheren
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.