Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11388
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтражнікова, Інна Василівна-
dc.date.accessioned2017-01-20T09:58:52Z-
dc.date.available2017-01-20T09:58:52Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationСтражнікова, І. В. Еволюція теорії і практики релігійно–морального виховання в західному регіоні України [Текст] / І. В. Стражнікова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2014. – Вип. 32. – С. 189–192. – Бібліогр.: с. 191 (25 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11388-
dc.description.abstractУ статті розглядається еволюція історіографії розвитку релігійно-морального виховання у дослідженнях західного регіону України другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Виявлено змістову структуру педагогічних досліджень, з’ясовано успішність й ефективність особливостей історичного розвитку регіону, прикметні риси історіографії даної проблеми. Нагромаджений рівень знань традиційно охоплює другу половину XIX ‑ 30-ті рр. та нерівномірно відображає розвиток її складових (напрямів) в окремих регіонах. Вивчення саме цього питання планується в перспективі подальших досліджень. Ключові слова: релігійно-моральне виховання, західний регіон України, дослідження, історіографія, галузі знань.uk
dc.description.abstractThe evolution of historiography of development of the religiously-moral education in researches of the Western region of Ukraine of the second half of ХХ ‑ beginning of ХХІ century is examined in the article. The semantic structure of pedagogical researches is revealed as well success and efficiency of features of historical development of region, sign lines of historiography of this problem. It is well-proved that a coming to a head requirement of preparation of summarizing, comparativistic researches of religious education of interconfessional direction is both in the historical retrospective view and on the modern stage of development of Ukraine. At the level of scientific discussion the row of difficult concepts «orthodox education», «orthodox pedagogics», «inchurch pedagogics» and returning of «orthodox pedagogical idea», is grounded in a generalpedagogic direction. The author has drawn the following conclusion: modern historical-pedagogical science carried out noticeable advancement in the study of historical experience of becoming and development of the educational systems on the Western Ukrainian earths. Key words: religiously-moral education, Western region of Ukraine, research, historiography, category vehicle, areas of knowledge, pedagogical science, theory, practice, personality lines.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectрелігійно-моральне вихованняuk
dc.subjectзахідний регіон Україниuk
dc.subjectдослідженняuk
dc.subjectісторіографіяuk
dc.subjectгалузі знаньuk
dc.titleЕволюція теорії і практики релігійно–морального виховання в західному регіоні Україниuk
dc.title.alternativeAn evolution of theory and practic of religiously-moral education in Western region of Ukraineuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 32 - 2014



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.