Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11399
Title: Розвиток професійної самосвідомості майбутніх медиків у процесі вивчення вищої математики
Other Titles: Development of professional identity of future medical professionals in the study of mathematics
Authors: Добровольська, Катерина В’ячеславівна
Мисловська, Світлана Костянтинівна
Keywords: професійна самосвідомість, контекстний підхід до навчання, професійна підготовка майбутніх медиків, математика
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Добровольська, К. В. Розвиток професійної самосвідомості майбутніх медиків у процесі вивчення вищої математики [Текст] / К. В. Добровольська, С. К. Мисловська // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 52–56. – Бібліогр. : с. 55 (11 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розкриваються педагогічні можливості вищої математики у контексті формування професійної самосвідомості студентів медичних ВНЗ. Визначені принципи відбору змісту професійно орієнтованих математичних завдань. Представлені приклади математичних задач професійного напряму, методи їх розв’язання і пояснення майбутнім медичним працівникам на засадах контекстного підходу. викладання вищої математики на засадах контекстного підходу має важливе значення для побудови математичних моделей, медичної інтерпретації одержаних результатів, що є вагомим внеском у розвиток професійної самосвідомості майбутніх медичних працівників. Ключові слова: професійна самосвідомість, контекстний підхід до навчання, професійна підготовка майбутніх медиків, математика.
In this article the pedagogical possibilities of mathematics in the context of professional identity of medical students have been defi ned. Principles of content selection of professionally oriented mathematical problems have been mentioned. The examples of mathematical problems of professional direction have been presented as well as methods of their solution and explain future medical professionals based on contextual approach. The purpose of the article is to clarify the methodological ways of professional identity of future health professionals in the study of higher mathematics based on contextual approach. The nature and the special place of professional identity in the personality structure of health workers on professional self-concept and orientation on humanistic values have been defi ned which essentially depend on the health of others. Teaching of mathematics based on contextual approach is essential to build mathematical models of medical interpretation of the results, which is a signifi - cant contribution to the development of professional identity of future health professionals. Key words: professional orientation, contextual approach to learning, training of future medical professionals, mathematics.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11399
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.