Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11484
Title: Роль опорних конспектів у підготовці фахівців з економічної кібернетики при викладанні дисциплін математичного циклу
Other Titles: The role of visual lecture notes in training of specialists on economic cybernetics while teaching disciplines of mathematical cycle
Authors: Іващук, Олена Володимирівна
Keywords: опорний конспект, інформаційні блоки, презентація, фахівці з економічної кібернетики, алгоритм
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Іващук, О. В. Роль опорних конспектів у підготовці фахівців з економічної кібернетики при викладанні дисциплін математичного циклу [Текст] / О. В. Іващук // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 65–67. – Бібліогр. : с. 67 (6 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті доведено важливість використання опорних конспектів у викладанні дисциплін математичного циклу при підготовки фахівців з економічної кібернетики. З цією метою узагальнено наявний досвід зі створення опорних конспектів, уточнено поняття опорного конспекту, розглянуто методику його складання та засто- сування у навчальному процесі. Значна увага приділяється перевагам та недолікам подання інформації у вигляді опор і залученню студентів до їх створення. Визначено структуру опорного конспекту, зміст інформаційних блоків та напрямки його застосування. Ключові слова: опорний конспект, інформаційні блоки, презентація, фахівці з економічної кібернетики, алгоритм.
The article has proved the importance of using the visual lecture notes in teaching disciplines of mathematical cycle in training of specialists on economic cybernetics. We have generalized the available experience on create of visual lecture notes, clarified the notion of visual abstract of lectures, showed the technique of its preparation and use in the educational process. The introduction of visual lecture notes in training allows students to study the considerable volume of information at the high level, reduce the amount of formal knowledge, save time for the solution of applied tasks and for scientific researches, promotes formation at students of culture of thinking. Using of visual lecture notes helps understanding of lecture material and increases the motivation of learning. The considerable attention has been paid to the advantages and disadvantages of information visualization and attract students to create of visual lecture notes. We have defined the structure of visual abstract of lectures, the content of his information blocks and the direction of his use. For creation of visual lecture notes the programme Microsoft Power Point is used. Further research is the development of techniques for using visual lecture notes in distance education with involving popular learning management systems. Key words: visual abstract of lectures, information blocks, presentation, specialists in economic cybernetics, the algorithm.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11484
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.