Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11485
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІшутіна, Олена Євгенівна-
dc.date.accessioned2017-01-24T09:39:21Z-
dc.date.available2017-01-24T09:39:21Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationІшутіна, О. Є. Сутність і структура лінгвометодичної компетентності майбутнього вчителя рідної мови [Текст] / О. Є. Ішутіна // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 67–70. – Бібліогр. : с. 70 (5 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11485-
dc.description.abstractФормування лінгвометодичної компетентності майбутнього вчителя української мови є актуальною проблемою на сучасному етапі розвитку лінгводидактики вищої школи. У статті подано аналіз наукових підходів до визначення сутності та структури лінгвометодичної ком петентності вчителя-словесника, спираючись на який, авторка пропонує власне тлумачення цього поняття і розкриває структуру та характеризує основні компонен ти лінгвометодичної компетентності з урахуванням сучасних суспільних й освітніх інноваційних процесів. Ключові слова: вища освіта, лінгвометодична компетентність, структура лінгвометодичної компетентності, учитель української мови.uk
dc.description.abstractForming of the future Ukrainian language teachers’ linguomethodological competence is a topical issue of development of linguodidactics of the higher school at the present stage. The paper presents an analysis of scientifi c approaches to determining of the content and structure of the language teachers’ linguomethodological competence, based on which the author offers her own interpretation of the concept and reveals the structure, as well as characterizes the main components of linguomethodological competence with current social and educational innovative processes. The author has singled out six components of future Ukrainian language teachers’ linguomethodological competence, such as professional and communicative, psychological and pedagogical, substantive (or special), diagnostic, information and communication, acmeological components. It is noticed that all six aspects of linguomethodological competence of future teachers are formed and developed in a complex and in close relationship during students’ learning linguomethodological disciplines. In conclusion the author has mentioned the need for development of linguomethodological competence measurement system based on its components. Key words: higher education, linguomethodological competence, structure of linguomethodological competence, Ukrainian language teacher.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectлінгвометодична компетентністьuk
dc.subjectструктура лінгвометодичної компетентностіuk
dc.subjectучитель української мовиuk
dc.titleСутність і структура лінгвометодичної компетентності майбутнього вчителя рідної мовиuk
dc.title.alternativeEssence and structure of linguomethodological competence of future ukrainian language teachersen
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.