Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11490
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКлючкович, Тетяна Василівна-
dc.date.accessioned2017-01-24T10:22:07Z-
dc.date.available2017-01-24T10:22:07Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКлючкович, Т. В. Професійна підготовка вчителів у Словаччині (на прикладі Пряшівського університету) [Текст] / Т. В. Ключкович // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 81–85. – Бібліогр. : с.84–85 (7 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11490-
dc.description.abstractВ статті проаналізований сучасний стан підготовки вчителів на педагогічному факультеті Пряшівського університету (Словаччина). Особлива увага приділяється навчальним програмам з підготовки бакалаврів і магі- стрів, педагогічній практиці, науковій роботі педагогічного факультету. Зроблено висновок про те, що педаго- гічний факультет Пряшівського університету забезпечує цілісну систему професійної підготовки педагогічних кадрів. Ключові слова: Словаччина, Пряшівський університет, педагогічний факультет, педагогічна освіта, професія вчителя, навчальна програма.uk
dc.description.abstractThe topicality of the material expressed in the given article is preconditioned by finding ways to improve the system of professional teacher training in Ukraine in the process of integration into the European educational space. The experience of the neighboring countries that are regarded to be the members of the former socialist camp are of the utmost importance in this respect especially Slovakia. The Faculty of Education of Presov University, based on historical experience and significant new approaches in teaching and research, provides a complete system of professional teacher training. The current state of teacher training at the Faculty of Education of Presov University in Presov has been analyzed in the article. Special attention has been paid to bachelor’s and master’s degree programmes, pedagogical practice and scientific work at the Faculty of Education. The conclusion is made about the Faculty of Education of Presov University as an institution that provides an integral system of professional teacher training. The importance of the faculty as a scientific and pedagogical school of European level and simultaneously the regional center of higher pedagogical education in Eastern Slovakia have been emphasized. Key words: Slovak Republic, Presov University, the Faculty of Education, pedagogical education, curriculum.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectСловаччинаuk
dc.subjectПряшівський університетuk
dc.subjectпедагогічний факультетuk
dc.subjectпедагогічна освітаuk
dc.subjectпрофесія вчителяuk
dc.subjectнавчальна програмаuk
dc.titleПрофесійна підготовка вчителів у Словаччині (на прикладі Пряшівського університету)uk
dc.title.alternativeProfessional teacher training in slovakia (on the example of presov university)en
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.