Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11490
Название: Професійна підготовка вчителів у Словаччині (на прикладі Пряшівського університету)
Другие названия: Professional teacher training in slovakia (on the example of presov university)
Авторы: Ключкович, Тетяна Василівна
Ключевые слова: Словаччина, Пряшівський університет, педагогічний факультет, педагогічна освіта, професія вчителя, навчальна програма
Дата публикации: 2015
Издательство: Видавництво УжНУ «Говерла»
Библиографическое описание: Ключкович, Т. В. Професійна підготовка вчителів у Словаччині (на прикладі Пряшівського університету) [Текст] / Т. В. Ключкович // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 81–85. – Бібліогр. : с.84–85 (7 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): В статті проаналізований сучасний стан підготовки вчителів на педагогічному факультеті Пряшівського університету (Словаччина). Особлива увага приділяється навчальним програмам з підготовки бакалаврів і магі- стрів, педагогічній практиці, науковій роботі педагогічного факультету. Зроблено висновок про те, що педаго- гічний факультет Пряшівського університету забезпечує цілісну систему професійної підготовки педагогічних кадрів. Ключові слова: Словаччина, Пряшівський університет, педагогічний факультет, педагогічна освіта, професія вчителя, навчальна програма.
The topicality of the material expressed in the given article is preconditioned by finding ways to improve the system of professional teacher training in Ukraine in the process of integration into the European educational space. The experience of the neighboring countries that are regarded to be the members of the former socialist camp are of the utmost importance in this respect especially Slovakia. The Faculty of Education of Presov University, based on historical experience and significant new approaches in teaching and research, provides a complete system of professional teacher training. The current state of teacher training at the Faculty of Education of Presov University in Presov has been analyzed in the article. Special attention has been paid to bachelor’s and master’s degree programmes, pedagogical practice and scientific work at the Faculty of Education. The conclusion is made about the Faculty of Education of Presov University as an institution that provides an integral system of professional teacher training. The importance of the faculty as a scientific and pedagogical school of European level and simultaneously the regional center of higher pedagogical education in Eastern Slovakia have been emphasized. Key words: Slovak Republic, Presov University, the Faculty of Education, pedagogical education, curriculum.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11490
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.