Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11560
Title: Дидактико-методичний потенціал рольової гри як засобу формування досвіду самостійної пізнавальної діяльності студентів немовних вищих навчальних закладів у процесі навчання ншомовного професійного спілкування
Other Titles: Didactic and methodical potential of role-playing as a means of forming the experience of independent cognitive activity of nonlinguistic higher educational establishments students in the process of teaching foreign professional communication
Authors: Корогод, Тамара Олексіївна
Keywords: досвід, самостійна робота, пізнавальна діяльність, іншомовне професійне спілкування, рольова гра, потенціал, методи навчання, ігри-симуляції
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Корогод, Т. О. Дидактико-методичний потенціал рольової гри як засобу формування досвіду самостійної пізнавальної діяльності студентів немовних вищих навчальних закладів у процесі навчання іншомовного професійного спілкування [Текст] / Т. О. Корогод // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 100–103. – Бібліогр. : с. 102 (6 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглянуто дидактико – методичний потенціал рольової гри як засобу формування досвіду самостійної пізнавальної діяльності студентів немовних ВНЗ у процесі навчання іншомовного професійного спілкування; визначені чинники її успішного впровадження; проаналізовані різновиди її використання під час формування іншомовної професійної компетентності та шляхи оновлення їх змісту у світлі діалогу культур; обгрунтована доцільність використання інтерактивних методів навчання у процесі моделювання змісту рольової гри професійного спрямування. Ключові слова: досвід, самостійна робота, пізнавальна діяльність, іншомовне професійне спілкування, рольова гра, потенціал, методи навчання, ігри-симуляції.
The didactic and methodical potential of role-play as the means of forming independent cognitive activity of nonlinguistic higher educational establishments students in the process of teaching foreign professional communication has been studied in the article. Its potential is realized in its ability to form speech skills, to integrate phonological, lexical and grammatical, sociolinguistic, cultural knowledge, provide the development of students’ creative thinking in the process of holistic viewing, structuring and decoding information. Orienting at the system of role-plays (training games and playing etudes; situational and professional educational role-play games; professional activity games; instrumental-competitive educational role-play) is the condition of learning foreign professional communication in the process of organizing independent cognitive activity. Involving the interactive methods and case-study in the process of organizing simulation games helps to raise students’ cognitive activity and initiative as the result of renewing their content. Implementation of the communicative courses gives the possibility to form students’ readiness to interacting with people in foreign professional environment. Key-words: experience, independent work, cognitive activity, foreign professional communication, role- play, potential, method of teaching, simulation games
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11560
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.