Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11623
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАлєксєєнко, Ірина Вікторівна-
dc.date.accessioned2017-01-30T10:08:33Z-
dc.date.available2017-01-30T10:08:33Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationАлєксєєнко, І. В. Моделювання уроку елективного курсу з англійської мови "Завітайте до України" для учнів старшої школи [Текст] / І. В. Алєксєєнко // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 11–14. – Бібліогр.: с. 14 (3 назви).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11623-
dc.description.abstractУ статті розглядаються питання моделювання уроку елективного курсу з англійської мови «Звітайте до України» для учнів старшої школи. Визначаються основні етапи моделювання та охарактеризовуються їх основні компоненти у контексті реалізації компетентнісного підходу до навчання іноземної мови в старшій школі. Презентується структурно-композиційна модель уроку, яка містить шість базових елементів конструювання змісту уроку. Ключові слова: моделювання уроку, структурно-композиційна модель уроку, базові елементи змісту уроку.uk
dc.description.abstractThe article deals with the problem of lesson design (modelling) for the elective course in English “Welcome to Ukraine» for high-school students. The main stages of lesson design (modelling) are pointed and their main components have been highlighted in the context of competence approach implementation for foreign language education in high school. Structural and compositional lesson model which has six basic elements of foreign lesson content design (modelling): organisation, problematic, content, technological, reflaction and analitic are represented and given accoarding to their role place in educational prosses. Ways of model introduction and its usage in high school practice have been given. It consists of three consecutive elements: 1) identification of the basic components of the model; 2) identification of members of educational prosses – their organization and interaction; 3) the structural and compositional model creation, which includes six basic components that determine the activity of the teacher, together with students. Each stage of lesson design has been illustrated with examples. The represented model of a lesson design for elective course in a foreign language is not universal. Key words: foreign lesson design, structural and compositional model of the lesson, the basic elements of lesson content.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectмоделювання урокуuk
dc.subjectструктурно-композиційна модель урокуuk
dc.subjectбазові елементи змісту урокуuk
dc.titleМоделювання уроку елективного курсу з англійської мови "Завітайте до України" для учнів старшої школиuk
dc.title.alternativeLesson design for elective course in English “Welcome to Ukraine» for high-school studentsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.