Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11657
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТретько, Віталій Віталійович-
dc.date.accessioned2017-01-31T10:34:27Z-
dc.date.available2017-01-31T10:34:27Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationТретько, В. В. Взаємозв’язок дослідницько-орієнтованого навчання і викладання у вищій школі Великої Британії [Текст] / В. В. Третько // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 179–183. – Бібліогр. : с. 182 (7 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11657-
dc.description.abstractУ статті розглядаються проблеми дослідницько-орієнтованого навчання і викладання в вищій школі Великої Британії. Особливу увагу приділено алгоритму реалізації дослідницько-орієнтованого навчання. процесу формування дослідницьких навичок, когнітивній моделі виконання науково-дослідницьких завдань. Обґрунтовано чинники мотивації до науково-дослідницької діяльності в британському досвіді. Висвітлено роль та цілі наукових програм «GRAD» та «Vitae» у сприянні науковому розвитку майбутніх магістрів та докторів наук. Ключові слова: науково-дослідницька діяльність, дослідницько-орієнтоване навчання, викладання, наукові програми.uk
dc.description.abstractThe article deals with the issue of a new masters training scientifi c-research model that is based on research methods of education in higher educational establishments in Great Britain. Special attention has been paid to interrelation between research-oriented education and instructing, the algorithm of research-oriented education realization, the process of research skills formation, cognitive model of scientifi c-research tasks accomplishment.The author has pointed out that research-oriented education belongs to the highest level of education at which a masters degree student turns from the regular knowledge consumer into immediate participant in the process of new knowledge formation.Factors, motivating scientifi c-research activity in British education have been proved. The author has covered the role and aims of “GRAD” and “Vitae” scientifi c programs in facilitating scientifi c and professional development of future masters and Doctors of Sciences, the possibility for free access to resources. Key words: scientifi c-research activity, research-oriented education, instructing, scientifi c programmes.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectнауково-дослідницька діяльністьuk
dc.subjectдослідницько-орієнтоване навчанняuk
dc.subjectвикладанняuk
dc.subjectнаукові програмиuk
dc.titleВзаємозв’язок дослідницько-орієнтованого навчання і викладання у вищій школі Великої Британіїuk
dc.title.alternativeInterrelation between research-oriented education and instructing in higher educational establishments in Great Britainen
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.