Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11664
Title: Розвиток творчої активності курсантів у процесі вивчення іноземної мови
Other Titles: Development of cadets’ creative activity in the process of foreign language studying
Authors: Цвяк, Лариса Вікторівна
Keywords: творча активність курсантів, мотивація до вивчення іноземних мов, метод ділової гри, ситуаційні вправи, диференційний підхід
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Цвяк, Л. В. Розвиток творчої активності курсантів у процесі вивчення іноземної мови [Текст] / Л. В. Цвяк // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 200–203. – Бібліогр. : с. 202–203 (8 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті досліджуються психолого-педагогічні умови, які сприяють формуванню творчої активності майбутніх офіцерів-прикордонників, що вивчають іноземну мову, даються рекомендації щодо організації занять та відбору навчального матеріалу з практичного курсу іноземної мови та спеціального перекладу, виходячи з власного досвіду. В результаті дослідження встановлено, що для активізації творчих процесів у курсантів та максимального наближення їх до майбутньої професійної діяльності найбільш ефективним є навчання іноземної мови через систему проблемних завдань і ситуаційних вправ. Ключові слова: творча активність курсантів, мотивація до вивчення іноземних мов, метод ділової гри, ситуаційні вправи,диференційний підхід.
In this very article the author has analysed psycho-pedagogical conditions which facilitate the process of creative activity formation of future border offi cers who study foreign language. The author has given some recommendations as to the class organization and selection of study materials for practical course of foreign language and the course of special translation according to her own experience. As a result of the research and analysis it has been found out that for cadets’ creative activity activation and for their maximum approximation to future professional activity foreign language studying, using the system of problematic tasks and professional situations is the most effi cient. The other effi cient method of cadets’ creative activity formation process, especially during post-schedule hours, is writing of creative projects, making computer presentations, pleasure reading, taking part in contests of cadets’ scientifi c projects. The key to success on the way to cadets’ creative activity formation is based on favorable moral and psychological climate inside the study group. It has been proved that creative activity helps cadets actualize their own creative thoughts and plans, facilitate their creative relation to reality, develop such personal characteristics as emotionality, persistence, attention, purposefulness. Key words: cadets’ creative activity, motivation to foreign language study, role-play method, situational exercises, differential approach.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11664
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.