Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11666
Title: Розвиток мотивів вивчення вищої математики на економічних спеціальностях ВНЗ
Other Titles: The development of motivation to study Higher Mathematics on Economic specialties of Higher Educational institutions
Authors: Гусак, Людмила Петрівна
Keywords: мотивація навчання, вивчення математики, пізнавальна діяльність, математична підготовка
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Гусак, Л. П. Розвиток мотивів вивчення вищої математики на економічних спеціальностях ВНЗ [Текст] / Л. П. Гусак // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 56–59. – Бібліогр.: с. 58 (2 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті акцентовано увагу на проблемі формування якостей майбутнього фахівця при вивченні математики у вищому навчальному закладі. Аргументовано значення формування мотивів навчання математики у студентів економічних спеціальностей в сучасних умовах розвитку освіти. Надано та проаналізовано результати дослідження щодо усвідомлення значення вивчення математики студентами для майбутньої професійної діяльності в економічній галузі. Обґрунтовано доцільність уваги викладачів математики до мотиваційного компоненту навчальної діяльності. Ключові слова: мотивація навчання, вивчення математики, пізнавальна діяльність, математична підготовка.
Attention to the problem of future specialist’s qualities development in the process of Mathematics learning in the higher educational institutions has been paid in the current article. The progressing significance of Economics students’ motivations to Mathematics learning in the nowadays conditions of educational development has been analyzed. Results of the investigation of students’ consciousness of Mathematics learning importance for their future professional activity in economic field have been examined and concluded. Mathematics teachers’ attention actuality to the motivational elements of the teaching activity has been studied. The impact of motivational aspects of students’ cognitive activity in the process of Mathematics learning on the enhance of the future Economics specialists thinking culture has been characterized. The role of the development of learning motivations in the process of Mathematics knowledge mastering in economic Higher Educational Institution, as the way of Mathematics learning improvement, has been identified. The importance of the fact that Mathematics knowledge and skills complex alongside with definite mathematic culture provides the possibility of economic information qualified proceeding. Key words: learning motivation, Mathematics learning, cognitive activity, Mathematics training.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11666
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.