Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11668
Title: До проблеми викладання ділової англійської мови для студентів немовних факультетів ВНЗ
Other Titles: To the problem of business english teaching for the students of non-linguistic faculties of Higher Educational institutions
Authors: Дідо, Наталія Данилівна
Keywords: ділова англійська мова, міжнародне спілкування, комунікативні навики, ділове мовлення, ділова кореспонденція
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Дідо, Н. Д. До проблеми викладання ділової англійської мови для студентів немовних факультетів ВНЗ [Текст] / Н. Д. Дідо // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 62–65. – Бібліогр.: с. 64 (6 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглянуто основні аспекти вивчення ділової англійської мови у немовних вищих навчальних закладах. Актуальність даної тематики визначається потребою у підготовці висококваліфікованих фахівців різних галузей, здатних до успішної професійної діяльності в межах світової спільноти, де знання англійської мови як мови міжнародного спілкування є ключовим. Описано різні види діяльності на практичних заняттях з ділової англійської мови, які б сприяли успішному опануванню мовного матеріалу та основних комунікативних навиків студентів та підвищили їх навчальну мотивацію. Ключові слова: ділова англійська мова, міжнародне спілкування, комунікативні навики, ділове мовлення, ділова кореспонденція.
The article deals with the main aspects of the Business English language learning by the students of non-linguistic specialties of higher educational institutions. Topicality of this subject is determined by the requirement in preparation of highly skilled specialists in different branches, capable of successful professional activity within the world community, where the knowledge of English as a language of international communication is essential. Nowadays the requirements to the English language proficiency by all the specialists are changing, the practical skills that provide the spoken and written business language knowledge and the ability to use a foreign language in professional activity are getting more and more important. Much attention in the article is paid to the description of different activities that may be applied on the practical English lessons and may help students to master successfully the language material and the main communicative skills and increase their academic motivation. Among the activities described in the article are group discussion, business situations modelling (negotiation, meeting, press-conference, telephone communication, applying for a job), business letter writing, etc. Key words: Business English, international communication, communicative skills, business language proficiency, business correspondence.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11668
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.