Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11709
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМоскалюк, Оксана Іванівна-
dc.date.accessioned2017-02-02T08:36:57Z-
dc.date.available2017-02-02T08:36:57Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationМоскалюк, О. І. Компетентнісний потенціал майбутніх соціальних педагогів [Текст] / О. І. Москалюк // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 115–118. – Бібліогр.: с. 118 (9 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11709-
dc.description.abstractУ статті проаналізовані окремі теоретичні положення компетентнісного підходу підготовки соціальних педагогів. Детально охарактеризовані зміст, види, рівні професійної компетентності соціального педагога, визначені чинники її формування. Особлива увага приділяється сутнісним характеристикам професійної компетентності, які позитивно впливають на процеси професійного розвитку, дозволяють переосмислити особистісний та професійний досвід, сприяють формуванню нових професійних еталонів майбутніх соціальних педагогів. Ключові слова: компетентність, компетенція, професійна компетентність, компетентнісний підхід, соціальні педагоги.uk
dc.description.abstractThe article is dedicated to analysis of certain theoretical concepts of the competence approach to social workers training. The author details on the subject matter, types, and levels of a social worker’s professional competence, and enlists the factors for its formation. In the majority of pedagogical researches the efficiency of a social worker’s training is dependent on the competence approach principles. Due to the competence potential a social worker can properly shape the process of professional activities, model and forecast their respective consequences. Professional competence is defined as a person’s consciousness of being an individual and professional, complex formation integrating theoretical (knowledge), practical (skills), and personal (features, traits, experience) components which precondition readiness to perform social and pedagogical work. Separate focus is made on conceptual specifics of professional competence that have a positive effect on professional development processes, help to re-estimate personal and professional experience, and encourage emergence of new professional benchmarks for future social workers. Key words: competence, competency, professional competence, competence approach, social workers.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectкомпетенціяuk
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk
dc.subjectсоціальні педагогиuk
dc.titleКомпетентнісний потенціал майбутніх соціальних педагогівuk
dc.title.alternativeCompetence potential of future social workersuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.