Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11709
Название: Компетентнісний потенціал майбутніх соціальних педагогів
Другие названия: Competence potential of future social workers
Авторы: Москалюк, Оксана Іванівна
Ключевые слова: компетентність, компетенція, професійна компетентність, компетентнісний підхід, соціальні педагоги
Дата публикации: 2015
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Москалюк, О. І. Компетентнісний потенціал майбутніх соціальних педагогів [Текст] / О. І. Москалюк // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 115–118. – Бібліогр.: с. 118 (9 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): У статті проаналізовані окремі теоретичні положення компетентнісного підходу підготовки соціальних педагогів. Детально охарактеризовані зміст, види, рівні професійної компетентності соціального педагога, визначені чинники її формування. Особлива увага приділяється сутнісним характеристикам професійної компетентності, які позитивно впливають на процеси професійного розвитку, дозволяють переосмислити особистісний та професійний досвід, сприяють формуванню нових професійних еталонів майбутніх соціальних педагогів. Ключові слова: компетентність, компетенція, професійна компетентність, компетентнісний підхід, соціальні педагоги.
The article is dedicated to analysis of certain theoretical concepts of the competence approach to social workers training. The author details on the subject matter, types, and levels of a social worker’s professional competence, and enlists the factors for its formation. In the majority of pedagogical researches the efficiency of a social worker’s training is dependent on the competence approach principles. Due to the competence potential a social worker can properly shape the process of professional activities, model and forecast their respective consequences. Professional competence is defined as a person’s consciousness of being an individual and professional, complex formation integrating theoretical (knowledge), practical (skills), and personal (features, traits, experience) components which precondition readiness to perform social and pedagogical work. Separate focus is made on conceptual specifics of professional competence that have a positive effect on professional development processes, help to re-estimate personal and professional experience, and encourage emergence of new professional benchmarks for future social workers. Key words: competence, competency, professional competence, competence approach, social workers.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11709
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ.pdf218.85 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.