Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11718
Title: Здоров`язберігаючі технології в організації навчально-виховного процесу в закладах освіти: теоретичний аналіз
Other Titles: Health care technologies in organization of educational process in educational establishments: theoretical analysis
Authors: Пилипишин, Олег Іванович
Keywords: культура, здоров’я, компетентність, здоров’язбереження
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Пилипишин, О. І. Здоров`язберігаючі технології в організації навчально-виховного процесу в закладах освіти: теоретичний аналіз [Текст] / О. І. Пилипишин // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 147–151. – Бібліогр.: с. 150 (10 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті проведено теоретичний аналіз основних складових здоров’язберігаючих технологій, що є фундаментальними при організації навчально-виховного процесу в закладах освіти. Розглянуті соціальні умови сучасної людини пов’язані із стрімким розвитком новітніх технологій які згубно впливають на погіршення стану фізичного та розумового розвитку підростаючого покоління, зниження рівня народжуваності й тривалості життя, зростання смертності, особливо дитячої. Ключові слова: культура, здоров’я, компетентність, здоров’язбереження.
The main components of health care technologies, which are fundamental in organization of educational process in educational establishments, have been analyzed in the article. Social conditions of the existence of modern human have been characterized by rapid development of scientific knowledge and technological advances that lead to update information about every three years. Scientific and technological progress, achievements of computer technology became unwitting exacerbated reason of degradation of human health. Society suffers from a wide variety of diseases and the number of patients does not decrease, but rather increases. The sharp deterioration of physical and mental development of the youth, low birth rates and life expectancy, increasing mortality, especially infant stirs unease. Entering a school, 85% of children have some physical and mental disorders, the number of children with psychoneurological diseases increase. Youth of 15-18 years old are particular risk. Therefore, the most important task of universities is to promote a healthy lifestyle among students, the implementation of appropriate programs in the educational process of higher education. The implementation of the necessary health care technologies to conscious attitude to health is based on getting students the necessary knowledge and skills of physical, mental, spiritual and social health. Key words: culture, health, competence, health care.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11718
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.