Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11725
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСивохоп, Ярослав Михайлович-
dc.date.accessioned2017-02-02T11:02:12Z-
dc.date.available2017-02-02T11:02:12Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationСивохоп, Я. М. Особливості ціннісного ставлення до здоров`я та здорового способу життя учнів 6-9 класів в умовах позашкільних навчальних закладів [Текст] / Я. М. Сивохоп // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 169–172. – Бібліогр.: с. 172 (3 назви).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11725-
dc.description.abstractВ статті акцентується увага на ранговій позиції здоров’я та здорового способу життя в ієрархії життєвих цінностей учнів 6-9 класів в умовах позашкільних навчальних закладів. Належну увагу приділено організаційно-педагогічним умовам, які б сприяли формуванню здорового способу життя як цінності у підлітковому середовищі. Охарактеризовано основні методи навчання посередництвом яких можливе забезпечення формування ціннісних орієнтацій на здоров’я та здоровий спосіб життя. Ключові слова: здоровий спосіб життя, цінності, позашкільні навчальні заклади, підлітки, організаційно-педагогічні умови.uk
dc.description.abstractIn this article attention has been focused on rank position of health and healthy lifestyle in the hierarchy of life values of the students of 6-9th classes in the conditions of after-school educational institutions. In the context of the analysis of the value attitude of the students towards health and healthy lifestyle a research has been conducted concerning a rank position of health and healthy lifestyle in the system of values of the students of 6-9 grades. Due to results obtained the following one can make the following conclusions: health was chosen as the most significant value for students of 6-9 grades. Among the other high priority values were family happiness, education and good friends. The educational process has been studied in the after-school educational institutions which allows us to describe the organizational and pedagogical conditions that would encourage forming of healthy lifestyle as value in a juvenile environment. Described are the basic methods of education through which it becomes possible to develop health and healthy lifestyle oriented values. It has been noted that the after-school education has a more mobile and variable system of education and development, which gives opportunity to respond effectively to the changes in education and to make alterations in educational programs. Key words: healthy lifestyle, values, after-school educational institutions, teenagers, organizational and pedagogical condidtions.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectздоровий спосіб життяuk
dc.subjectцінностіuk
dc.subjectпозашкільні навчальні закладиuk
dc.subjectпідліткиuk
dc.subjectорганізаційно-педагогічні умовиuk
dc.titleОсобливості ціннісного ставлення до здоров`я та здорового способу життя учнів 6-9 класів в умовах позашкільних навчальних закладівuk
dc.title.alternativeCharacteristics of value attitude towards health and healthy lifestyle among students of 6-9 grades in conditions of the after-school educational institutionsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.