Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11725
Title: | Особливості ціннісного ставлення до здоров`я та здорового способу життя учнів 6-9 класів в умовах позашкільних навчальних закладів |
Other Titles: | Characteristics of value attitude towards health and healthy lifestyle among students of 6-9 grades in conditions of the after-school educational institutions |
Authors: | Сивохоп, Ярослав Михайлович |
Keywords: | здоровий спосіб життя, цінності, позашкільні навчальні заклади, підлітки, організаційно-педагогічні умови |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Видавництво УжНУ "Говерла" |
Citation: | Сивохоп, Я. М. Особливості ціннісного ставлення до здоров`я та здорового способу життя учнів 6-9 класів в умовах позашкільних навчальних закладів [Текст] / Я. М. Сивохоп // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 169–172. – Бібліогр.: с. 172 (3 назви). |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | В статті акцентується увага на ранговій позиції здоров’я та здорового способу життя в ієрархії життєвих цінностей учнів 6-9 класів в умовах позашкільних навчальних закладів. Належну увагу приділено організаційно-педагогічним умовам, які б сприяли формуванню здорового способу життя як цінності у підлітковому середовищі. Охарактеризовано основні методи навчання посередництвом яких можливе забезпечення формування ціннісних орієнтацій на здоров’я та здоровий спосіб життя.
Ключові слова: здоровий спосіб життя, цінності, позашкільні навчальні заклади, підлітки, організаційно-педагогічні умови. In this article attention has been focused on rank position of health and healthy lifestyle in the hierarchy of life values of the students of 6-9th classes in the conditions of after-school educational institutions. In the context of the analysis of the value attitude of the students towards health and healthy lifestyle a research has been conducted concerning a rank position of health and healthy lifestyle in the system of values of the students of 6-9 grades. Due to results obtained the following one can make the following conclusions: health was chosen as the most significant value for students of 6-9 grades. Among the other high priority values were family happiness, education and good friends. The educational process has been studied in the after-school educational institutions which allows us to describe the organizational and pedagogical conditions that would encourage forming of healthy lifestyle as value in a juvenile environment. Described are the basic methods of education through which it becomes possible to develop health and healthy lifestyle oriented values. It has been noted that the after-school education has a more mobile and variable system of education and development, which gives opportunity to respond effectively to the changes in education and to make alterations in educational programs. Key words: healthy lifestyle, values, after-school educational institutions, teenagers, organizational and pedagogical condidtions. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11725 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ОСОБЛИВОСТІ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ’Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ УЧНІВ 6-9 КЛАСІВ.pdf | 305.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.