Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11736
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorУстименко, Валерія Валентинівна-
dc.date.accessioned2017-02-03T08:08:56Z-
dc.date.available2017-02-03T08:08:56Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationУстименко, В. В. До питання мовної освіти корінного населення Канади [Текст] / В. В. Устименко // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 192–194. – Бібліогр.: с. 193 (5 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11736-
dc.description.abstractБагатонаціональні країни, серед яких і Канада, стурбовані кризисним станом мов корінних народів і роблять спроби їх збереження. У статті розглядається становлення та тенденції розвитку мовної системи освіти для корінного населення Канади, особливості мовної освіти у той чи інший період часу. Для розуміння сучасної системи мовної освіти варто розглянути навчання мовам у Канаді у ретроспекції. Особлива увага приділяється вивченню досвіду шкільних пансіонів, як основної форми навчального закладу для учнів індіанського походження. Ключові слова: Канада, корінне населення, рідні мови, шкільні пансіони.uk
dc.description.abstractMultinational countries, Canada including, are disturbed by the crisis state of native people’s languages and make attempts of their preserving. 65 languages of aboriginal people are spoken in Canada. In some provinces the aboriginal languages are used as means of out-of-school communication. English is a language of instruction in schools. In other provinces English has fully pushed out the mother tongues of aboriginal peoples and has become not only the language of instruction but also the language of intercourse. The article has examined the tendencies of development of language learning system for aboriginal people in Canada; characteristics of language learning in particular period of time. It is necessary to consider language education in Canada in flashback to identify the educational strategies that most effectively build on the cultural identity of children while providing the necessary skills for participation in the complex, multicultural Canadian society. The focus is on the examination of residential schools’ experience as a main form of educational institution for aboriginal students. Key words: Canada, aboriginal people, native languages, residential schools.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectКанадаuk
dc.subjectкорінне населенняuk
dc.subjectрідні мовиuk
dc.subjectшкільні пансіониuk
dc.titleДо питання мовної освіти корінного населення Канадиuk
dc.title.alternativeTo the issue of language education of aboroginal population in Canadauk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.