Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11775
Title: Симптоматична терапія кашлю у дітей
Other Titles: Symptomatic therapy of cough in the children
Authors: Горленко, Олеся Михайлівна
Томей, Адріан Іванович
Недолуженко, К.І.
Піріді, Василь Людвикович
Бичко, Михайло Васильович
Дьордяй, О.І.
Keywords: діти, кашель, кашель, міколітична терапія, children, cough, mucolitic therapy
Issue Date: 2012
Publisher: Проблеми клінічної педіатрії
Citation: Симптоматична терапія кашлю у дітей / О. М. Горленко, А. І. Томей // Проблеми клінічної педіатрії 1-2 (15-16), 2012, с. 80-87.
Series/Report no.: 1-2 (15-16);
Abstract: Клінічне дослідження препарату проводилося на базі МДКЛ, м. Ужгород. Під спостереженням знаходилося 28 дітей у віці від 5,12±1,46 до 13,00±2,12 року, які перебували на стаціонарному лікуванні з діагнозом гострий бронхіт. Доведена висока ефективність і безпека Бронхіпрета® та виявлене оптимальне співвідношення «користь/ризик» в порівнянні препарату із синтетичними муколітиками, що дозволяє рекомендувати його в якості дієвого чинника при необхідності симптоматичної терапії кашлю у дітей.
The clinical research was conducted on the basis of the City Children’s Clinical Hospital of Uzhhorod. We investigated 28 children in age from 5,12±1,46 to 13,00±2,12 that have acute bronchitis. The high effectiveness and safety of Bronkhipret® was well-proven and an optimum correlation of benefit and risk is noticed in comparison of the product with synthetic mucolitics, thus it is possible to recommend the medication as an effective factor for the necessity of symptomatic therapy of cough for children.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11775
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри педіатрії з дитячими інфекційними хворобами

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Симптоматична терапія кашлю у дітей.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.