Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11961
Title: | Проблема укомплектуванння шкіл Підкарпатської Русі педагогічним складом (1919-1923 рр.) |
Other Titles: | The problem of staffing the Podkarpatska Rus schools with pedagogues (1919-1923). |
Authors: | Ковач, Артур Йожефович |
Keywords: | вчитель, неписьменність, освіта |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Видавництво УжНУ "Говерла" |
Citation: | Ковач, А. Й. Проблема укомплектуванння шкіл Підкарпатської Русі педагогічним складом (1919-1923 рр.) [Текст] / А. Й. Ковач // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2012. – Вип. 24. – С. 69-72. – Бібліогр.: с. 72 (11 назв). |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | У статті розкрито проблему укомплектування педагогічними кадрами шкіл Закарпаття у період становлення в краї чеської влади. Висвітлено заходи, які вживались шкільним рефератом Цивільної управи Підкарпатської Русі. Порушено проблему якості підготовки вчительських кадрів у навчальних закладах Підкарпатської Русі.
Ключові слова: вчитель, неписьменність, освіта. The author of the article considers the problem of staffing of schools with teachers in Transcarpathian region during the period of Czech authorities functioning. It also describes the measures and activities taken by School Referat Department of Civil Administration of Podkarpatska Rus. The author rises the problem of qualified training of teaching stuff in educational institutions of Podkarpatska Rus. Key words: teacher, illiteracy, education. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11961 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 24 - 2012 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ПРОБЛЕМА УКОМПЛЕКТУВАННЯ ШКІЛ ПІДКАРПАТСЬКОЇ РУСІ ПЕДАГОГІЧНИМ СКЛАДОМ.pdf | 197.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.