Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13068
Title: Окремі аспекти реформування організації соціальної роботи та підготовки соціальних працівників у Великій Британії
Other Titles: Some aspects of reforming the social work organization and training of social workers in Great Britain
Authors: Бартош, Олена Павлівна
Шандор, Федір Федорович
Рюль, Вікторія Олександрівна
Keywords: реформа, організація соціальної роботи, підготовка соціального працівника, Велика Британія
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Бартош, О. П. Окремі аспекти реформування організації соціальної роботи та підготовки соціальних працівників у Великій Британії [Текст] / О. П. Бартош, Ф. Ф. Шандор, В. О. Рюль // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 31–36. – Бібліогр.: с. 34–35 (11 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті проаналізовано окремі аспекти організації соціальної роботи та підготовки соціальних праців- ників у великій Британії на сучасному етапі. Компонентами реформи визначено: 1. Створення Ради фахів- ців з питань охорони здоров’я та опіки. 2. Розробка стандартів професійної кваліфікації. 3. Вдосконалення стандартів для працедавців та супервізії. 4. Розробка та посилення вимог до безперервного професійно- го розвитку. 5. Посилення співпраці вищих навчальних закладів з роботодавцями та клієнтами соціальних служб. 6. Оцінювана соціальна робота по місцю працевлаштування протягом року. 7. Організація та про- ведення практики. 8-9. Програма підготовки соціальних працівників. Диплом: ступінь з соціальної роботи. 10. Відбір на вступ до програми. Ключові слова: реформа, організація соціальної роботи, підготовка соціального працівника, Велика Британія
The author of the article has analyzed particular aspects of social work organization and the training of social workers in Great Briatain at the present stage. Social work and social work education are undergoing change as a suite of reforms recommended by the Social Work Task Force and further developed by the Social Work Reform Board take effect. At the same time the Health and Care professions Council (HCPC) has become the new regulator for social work and a new professional body - The College of Social Work (TCSW) has been established. The reforms were developed by listening to and working with social workers, social work students, employers, universities, people who use services and carers and researchers over a 2 year period with the aim of improving practice and raising the profile of the profession. They affect all social workers and social work students. The following components of the reforms have been identified: 1. The Health and Care Professions Council (HCPC) – The New Regulator 2. The College of Social Work (TCSW) – The Newly Established Professional Body 3. The Professional Capabilities Framework - A Framework for All Social Workers to Support Learning, Progression and Development throughout Their Career 4. Strengthening Continuing Professional Development (CPD) 5. Employer Standards 6. Strengthened Partnership Arrangements between HEIs and Employers 7. Changes to Design and Delivery of the Social Work Degree 8. Practice Learning and the Role of Practice Educators 9. Working with people who Use Services and Carers 10. The Assessed and Supported Year in Employment (ASYE) Key words; reform, organization of social work, training of social workers, Great Britain.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13068
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.