Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13088
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБондаренко, Сергій Васильович-
dc.contributor.authorПилипишин, Олег Іванович-
dc.date.accessioned2017-04-27T11:36:26Z-
dc.date.available2017-04-27T11:36:26Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationБондаренко, С. В. Гуманітарна складова навчання у ВМНЗ [Текст] / С. В. Бондаренко, О. І. Пилипишин // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 55–57. – Бібліогр.: с. 57 (6 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13088-
dc.description.abstractВ статті зроблено спробу обґрунтувати потребу вивчення гуманітарних дисциплін під час підготовки майбутніх медичних працівників у медичних вищих навчальних закладах та процеси гуманізації. Формування гуманітарно-орієнтованої свідомості студентів-медиків, розвитку їх особистості та духовного світу через освоєння етнокультурних, загальнонаціональних, загальнолюдських цінностей. Вдосконалення структури та змісту гуманітарної підготовки майбутніх медиків, поєднання усієї науково-педагогічної діяльності з істо- рією, культурою та традиціями України та світу. Ключові слова: гуманітарні дисципліни, гуманізація, професійна культура, гуманітарна складова, професійне спрямування.uk
dc.description.abstractThe paper attempts to justify the need for the study of humanities within the training of future health professionals at medical higher educational institutions and processes of humanization. Formation humanitarianoriented consciousness of medical students develops their personality and spiritual world through the development of ethnic, cultural, national, universal values. Improving the structure and content of liberal training of future physicians, the combination of all scientific and educational activities with history, culture and traditions of Ukraine and the world. It should be emphasized that the overall modern educational process in higher educational institutions objective is developing towards humanitarian orientation, based on the principles of humanism developed and tested centuries-old practice. Indeed, the term «liberal» means «that which makes its subject man». The idea and practice of humanization of society and education involves determining the individual - a single, unique, individual, individuality of every person’s life and health as priority dominant social values as the most valuable treasure of society, preservation and development required in critical conditions. In other words, the term «humanism» means above all humanity physician: high psychological tolerance, love for others, gentleness in human relationships, respect for the identity and dignity. The term «humanism» is interpreted as a system of values, the center of which is the definition of man as the highest value. Key words: humanities, humanism, professional culture, humanitarian component, professional direction.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectгуманітарні дисципліниuk
dc.subjectгуманізаціяuk
dc.subjectпрофесійна культураuk
dc.subjectгуманітарна складоваuk
dc.subjectпрофесійне спрямуванняuk
dc.titleГуманітарна складова навчання у ВМНЗuk
dc.title.alternativeHumanitarian component of education at higher medical institutionsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ГУМАНІТАРНА СКЛАДОВА НАВЧАННЯ У ВМНЗ.pdf204.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.