Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13382
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБрижак, Надія Юріївна-
dc.date.accessioned2017-05-10T08:24:24Z-
dc.date.available2017-05-10T08:24:24Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationБрижак, Н. Ю. Професійна мобільність як фахова якість майбутнього вчителя [Текст] / Н. Ю. Брижак // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 67–70. – Бібліогр.: с. 69–70 (13 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13382-
dc.description.abstractУ статті розкрито особливості, структуру і зміст формування професійної мобільності майбутніх учителів. Подана характеристика понять «мобільність», «професійна мобільність». Розглянуто види мобільності: академічна, еко, культурна, професійна, соціальна, територіальна, трудова. Особлива увага приділена професійній мобільності, її особливостям у вчителів, чинникам, які впливають на її формування. Проблема розглянута за схемою: мобільність – види мобільності – професійна мобільність-професійна мобільність учителів. Ключові слова: майбутні вчителі, міжпредметні зв’язки, мобільність,професійна мобільність, шляхи формування, чинники.uk
dc.description.abstractThe problem of professional mobility formation has been considered according to the scheme: mobility - mobility types - professional mobility - professional mobility of teachers. Mobility is an integrative quality of personality that combines well-formed existing internal need for professional mobility, skills and knowledge of professional mobility fundamental principles. The types of mobility are divided into: academic, eco, cultural, professional, social, territorial, labour. We pay our attention to the professional mobility and its characteristics, in particular. One of the factors that affect professional mobility is the attitude of different specialties workers to it. Classification of workers by their attitude to the mobility of the following groups is the following: actually mobile; potentially mobile; actually stable; potentially stable. The peculiarities of professional mobility of teachers include: individual activity, which is expressed in the personality’s transformation and reality; personality’s adaptability; personality’s creativity; competence. Key words: future teachers, interdisciplinary communication, mobility, professional mobility, ways of factors’ formation.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectмайбутні вчителіuk
dc.subjectміжпредметні зв’язкиuk
dc.subjectмобільністьuk
dc.subjectпрофесійна мобільністьuk
dc.subjectшляхи формуванняuk
dc.subjectчинникиuk
dc.titleПрофесійна мобільність як фахова якість майбутнього вчителяuk
dc.title.alternativeProfessional mobility as the future teacher’s professional qualityuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.