Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13388
Title: Реалізація компетентнісного підходу в процесі викладання іноземної мови у вищій школі
Other Titles: Implementation of competency-based approach in teaching foreign language in higher school
Authors: Ванівська, Олександра Миронівна
Keywords: компетентнісний підхід, компетенція, компетентність, іншомовна комунікативна компетенція, іноземна мова
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Ванівська, О. М. Реалізація компетентнісного підходу в процесі викладання іноземної мови у вищій школі [Текст] / О. М. Ванівська // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 71–75. – Бібліогр.: с. 74–75 (13 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглянуто роль і місце компетентнісного підходу в процесі навчання іноземних мов студентами вищої школи. Проаналізовано поняття «компетентнісний підхід», «компетентність», «компетенція», «іншомовна комунікативна компетенція». Охарактеризовано компоненти іншомовної комунікативної компетенції: функціональний, мовний (лінгвістичний), мовленнєвий та соціокультурний, а також розглянуто найбільш актуальні аспекти реалізації компетентнісного підходу в процесі формування іншомовної комунікативної компетенції. Ключові слова: компетентнісний підхід, компетенція, компетентність, іншомовна комунікативна компетенція, іноземна мова.
The article characterizes components of foreign communicative competence, such as functional, language (linguistic), communicative and sociocultural competencies and some important aspects of implementing the competency-based approach in the formation of foreign language communicative competence are also examined. Competency-based approach entails the putting together of all the knowledge, know-how and attitudes required for the solution of real life problems or situations. Put simplistically and with reference to language learning, using all the grammar, vocabulary, punctuation and pronunciation to communicate effectively in real time listening, speaking, reading and writing situations. Furthermore, it consists of knowing what to do, where, when and with whom; or, being linguistically, communicatively and sociolinguistically competent with the learned language. Key words: competency-based approach, competency, competence, foreign language communicative competence, foreign language.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13388
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.