Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14128
Title: Методи і форми організації гуманітарної освіти в школах Підкарпатської Русі
Other Titles: Methods and forms of humanitarian education in the schools of the Pidkarpatska Rus
Authors: Депчинська, Іветта Аттілівна
Keywords: Підкарпатська Русь, школа, гуманітарна освіта, методи, форми організації навчання
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Депчинська, І. А. Методи і форми організації гуманітарної освіти в школах Підкарпатської Русі [Текст] / І. А. Депчинська // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 112–115. – Бібліогр.: с. 114–115 (20 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розкриваються організаційні засади реалізації змісту гуманітарної освіти в школах Закарпаття в період 1919-1939 рр.У роботі показано, що, у розробці методів і форм навчання міжвоєнного періоду на Підкарпатській Русі було багато пошуків та новаторських ідей. Те, що ці проблеми були поставлені та широко обговорювалися на сторінках періодичних видань, сприяло розвитку гуманітарної освіти на Підкарпатській Русі. Ключові слова: Підкарпатська Русь, школа, гуманітарна освіта, методи, форми організації навчання.
In the article the author reveals the organizational principles of the realization of content of liberal education in schools in Transcarpathia during the 1919-1939. The teachers of the Pidkarpatska Rus understood that for the achieving of the goal before the school education system an important role was played by the didactic forms and methods of liberal education. Therefore, they insisted on the need to take into account of the school practice the achievements in psycho-pedagogical and didactic sciences. In the article the author shows that in developing techniques and educational formsduring the interwar period in the PidkarpatskaRusthere were a lot of researches and innovative ideas. The fact, that these issues were raised and discussed extensively in the pages of periodicals, is contributed to the development of liberal education in the Pidkarpatska Rus. The aspects for further researches associate with the analysis of the curricula and programs of that periodwith the goal to determine the role and place of learning tools in the implementation of the content of liberal education. Key words: the PidkarpatskaRus, school, humanities, methods, forms of training.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14128
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МЕТОДИ І ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИ.pdf212.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.