Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14274
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНазарук, Віктор Львович-
dc.date.accessioned2017-07-11T10:10:20Z-
dc.date.available2017-07-11T10:10:20Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationНазарук, В. Л. Особливості використання здоров’язбережувальних технологій у підготовці майбутніх лікарів [Текст] / В. Л. Назарук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 187–189. – Бібліогр.: с. 188–189 (5 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14274-
dc.description.abstractУ статті висвітлені поняття «технологія», «педагогічна технологія»,«здоров’язбережуваль на технологія». Проаналізовано ефективність застосування у вищому медичному навчальному закладі технології проведення занять з фізичного виховання в природних умовах татехнології емоційної підтримки майбутніх лікарів (на основі використання музики на заняттях з фізичного виховання). Упровадження окреслених здоров’язбережувальних технологій в процес фізичного виховання майбутніх лікарів сприяло формуванню у них культури здоров’я. Ключові слова: технології, педагогічні технології,здоров’язбережувальні технології, майбутні лікарі, фізичне виховання.uk
dc.description.abstractThe concepts of «technology» «pedagogical technology» «health saving technology» are defined in the article. The effectiveness usage of technology of physical education classes in the out of doors is analyzed. To improve the health of doctors-to-be it is advisable to spend significant part of physical education classes outdoors. The feasibility of physical education classes in the out-of-doors is that: the knowledge and skills gained in these exercises can be used successfully in various spheres of life; they provide comprehensive and harmonious development of personality based on the complex challenges of physical, environmental, valeological, aesthetic and moral education; these classes provide the opportunity to integrated combination of exercise, and natural forces as hygiene factors of physical education. In addition, we applied the technology of emotional support of doctors-to-be (through the usage of music in the classroom for physical education). The implementation of defined health saving technologies into physical education of doctors-to-be helped to shape their health culture. The indicators of this process were: a significant rise of the emotional state of doctors-to-be, more conscientious performance of physical exercise, increasing of their physical activity, development of a sense of beauty and aesthetics, the formation of interdisciplinary integration links. Key words: technologies, pedagogical technologies, health saving technologies, doctors-to-be, physical education.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectтехнологіїuk
dc.subjectпедагогічні технологіїuk
dc.subjectздоров’язбережувальні технологіїuk
dc.subjectмайбутні лікаріuk
dc.subjectфізичне вихованняuk
dc.titleОсобливості використання здоров’язбережувальних технологій у підготовці майбутніх лікарівuk
dc.title.alternativePeculiarities of health saving technologies usage within training of doctors-to-beuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.