Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14274
Название: Особливості використання здоров’язбережувальних технологій у підготовці майбутніх лікарів
Другие названия: Peculiarities of health saving technologies usage within training of doctors-to-be
Авторы: Назарук, Віктор Львович
Ключевые слова: технології, педагогічні технології, здоров’язбережувальні технології, майбутні лікарі, фізичне виховання
Дата публикации: 2016
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Назарук, В. Л. Особливості використання здоров’язбережувальних технологій у підготовці майбутніх лікарів [Текст] / В. Л. Назарук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 187–189. – Бібліогр.: с. 188–189 (5 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): У статті висвітлені поняття «технологія», «педагогічна технологія»,«здоров’язбережуваль на технологія». Проаналізовано ефективність застосування у вищому медичному навчальному закладі технології проведення занять з фізичного виховання в природних умовах татехнології емоційної підтримки майбутніх лікарів (на основі використання музики на заняттях з фізичного виховання). Упровадження окреслених здоров’язбережувальних технологій в процес фізичного виховання майбутніх лікарів сприяло формуванню у них культури здоров’я. Ключові слова: технології, педагогічні технології,здоров’язбережувальні технології, майбутні лікарі, фізичне виховання.
The concepts of «technology» «pedagogical technology» «health saving technology» are defined in the article. The effectiveness usage of technology of physical education classes in the out of doors is analyzed. To improve the health of doctors-to-be it is advisable to spend significant part of physical education classes outdoors. The feasibility of physical education classes in the out-of-doors is that: the knowledge and skills gained in these exercises can be used successfully in various spheres of life; they provide comprehensive and harmonious development of personality based on the complex challenges of physical, environmental, valeological, aesthetic and moral education; these classes provide the opportunity to integrated combination of exercise, and natural forces as hygiene factors of physical education. In addition, we applied the technology of emotional support of doctors-to-be (through the usage of music in the classroom for physical education). The implementation of defined health saving technologies into physical education of doctors-to-be helped to shape their health culture. The indicators of this process were: a significant rise of the emotional state of doctors-to-be, more conscientious performance of physical exercise, increasing of their physical activity, development of a sense of beauty and aesthetics, the formation of interdisciplinary integration links. Key words: technologies, pedagogical technologies, health saving technologies, doctors-to-be, physical education.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14274
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ.pdf221.95 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.