Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14323
Title: Метапредметна діяльність старшокласників в умовах профільного навчання
Other Titles: Meta-subject activity of pupils in conditions of profile training
Authors: Трубачева, Світлана Едуардівна
Чорноус, Оксана Володимірівна
Keywords: метапредметна діяльність старшокласників, профільне навчання
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Трубачева, С. Е. Метапредметна діяльність старшокласників в умовах профільного навчання [Текст] / С. Е. Трубачева, О. В. Чорноус // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 299–301. – Бібліогр.: с. 300 (5 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розкрито дидактичні особливості метапредметної діяльності старшокласників в умовах профільного навчання. Проаналізовано структуру метапредметної діяльності, визначено орієнтовний метапредметний результат цієї діяльності, з’ясовано джерела метапредметного змісту навчання та технології і методики його реалізації в навчальному процесі старшої школи. Висвітлено роль проектних та дослідницьких видів навчальної діяльності у метапредметному навчанні в структурі інноваційних педагогічних технологій. Ключові слова: метапредметна діяльність старшокласників, профільне навчання.
The article is devoted to the analyses of didactic features metapragmatic activity of pupils in conditions of profile training. The structure metapragmatic activities, determined the approximate metapragmatic the result of this activity, clarified the sources of meta-learning content and technologies and techniques of its realization in educational process of high school. The role of project and research types of educational activities in interdisciplinary training in the structure of innovative pedagogical technologies. Meta-subject activity of pupils contributes to them such knowledge, behavioral patterns, values, which will allow you to be successful in life. In addition, integration of school subjects in relevant specialized and professionally oriented knowledge, contributes to defining the place and role of school subjects in the structure of occupations, provides opportunities to high school students to perform labor, technological, social, professional samples to determine a career choice. The development of experience metapragmatic activities in the educational process should be carried out through the development of students ' systemic, holistic, theoretical and methodological knowledge, scientific, research, creative style of thinking, activity, communication, taking into account the specifics of the methodology of understanding the world in different subjects and interdisciplinary levels. Key words: meta-subject activity of senior pupils, vocational training.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14323
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.