Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15203
Title: Педагогічні умови формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх фахівців сектору безпеки у процесі іншомовної підготовки
Other Titles: Pedagogical terms of formation of information and analytical competence of future national security specialists in the process of foreign language training
Authors: Карасьова, Лариса Анатоліївна
Keywords: педагогічні умови, інформаційно-аналітична компетентність, особистісно-орієнтовані технології, сенсорна репрезентативна система, іншомовна підготовка
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Педагогічні умови формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх фахівців сектору безпеки у процесі іншомовної підготовки [Текст] / Л. А. Карасьова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 118–120. – Бібліогр.: с.120 (9 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті проведено аналіз літератури вітчизняних та зарубіжних дослідників щодо змісту поняття «інформаційно-аналітична компетентність»; визначено педагогічні умови ефективності процесу формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх фахівців сектору безпеки у процесі іншомовної підготовки у вищому військовому навчальному закладі. У сучасних умовах формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх фахівців сектору безпеки в процесі іншомовної підготовки є можливим за умови використання зазначених педагогічних умов, що сприяє інтенсифікації навчального процесу, становленню різнобічної особистості майбутнього фахівця. Ключові слова: педагогічні умови, інформаційно-аналітична компетентність, особистісно-орієнтовані технології, сенсорна репрезентативна система, іншомовна підготовка.
This article examines problems of information-analytical competence of future specialists in the field of national security. The author of the article has carried out the analysis of literature of home and foreign researchers and defined pedagogical terms of building information-analytical competence of future specialists in the field of national security in the process of foreign language training. Implementation of information-analytical competence building model may be successful in the case of applying the following pedagogical conditions: − providing positive motivation of future specialists to learn more; − introducing learner-centered pedagogical technologies, new means of teaching methods in building informationanalytical competence of professionals in the field of national security (e.g. project work); implementing of pedagogical innovative technologies aimed at developing critical thinking; − considering individual psychological characteristics of future specialists in the process of foreign language training: knowledge of what constitutes perceptual learning style preferences of future specialists (visual, auditory, kinesthetic) might help the tutor select a training strategy; − organizing of self-study work of future specialists by means of information and communication technologies that contribute to the development of their creative abilities; − using of information technology as a means of creating an information environment that is important for information-analytical competence-based learning process of higher military educational institutions. Key words: pedagogical terms, information-analytical competence, foreign language training, perceptual learning style preferences of a person, learner-centered pedagogical technology.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15203
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.